Rymdhamstern
Silver
Absolut. Klart roligt bygge än så länge.Ska bli kul att se utvecklingen under morgondagen. Kämpa på
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut. Klart roligt bygge än så länge.Ska bli kul att se utvecklingen under morgondagen. Kämpa på
RekreationLarvigt skoj.
Ja, den är pillig den där. Inte för vilken hemmapulare som helstKungen av smör och Lego…
men ska erkänna att jag har lite problem med bakaxeln. Ska se i morgon om jag får ordning på den, skumt men den går inte så bra att rulla framåt @seikodiverr byggde fel en gång, jag gjorde massor av fel men har kanske inte byggt så mycket Lego på sistone.
jag gillar helt klart Lego Creator Expert bättre än dessa. Blir nog Porschen som nästa
Bara att börja sortera i påsar och matcha ihop med beskrivningarnaÄr på middag hos föräldrarna och de överraskar oss med att ha plockat fram allt mitt och borsans lego! Här följer ett litet axplock av vad som ligger på golvet ikväll!
Vilken kväll! Jag har inte sett det här legos sedan tidiga tonåren. Nostalgin är total!
Helt underbart! Vilken skattÄr på middag hos föräldrarna och de överraskar oss med att ha plockat fram allt mitt och borsans lego! Här följer ett litet axplock av vad som ligger på golvet ikväll!
Vilken kväll! Jag har inte sett det här legos sedan tidiga tonåren. Nostalgin är total!
80-talist? Det där var rena resan tillbaka till barndomen! City-legot var så mycket mysigaste förr i tin'...Är på middag hos föräldrarna och de överraskar oss med att ha plockat fram allt mitt och borsans lego! Här följer ett litet axplock av vad som ligger på golvet ikväll!
Stämmer bra det! Sent 80-tal med en äldre kusin som gav bort sitt lego till mig och brorsan. Jag blev mycket gladare av att se legot igen än vad jag hade väntat mig.80-talist? Det där var rena resan tillbaka till barndomen! City-legot var så mycket mysigaste förr i tin'...
Sådär, på väg...
...och klar! Rätt stor skillnad på storleken.
Den är bra men det är ju inte precis några coola tekniska lösningar som det är på de större modellerna.Hur upplever du kvaliten eller snarare looken på den lilla gula?
Lite sugen på någon mer Legobil. Gillar ju speed of Champions med (har 7st) men kul med större, där finns endast mclaren senna. Nya Mustang är trevlig eller den röda Ferrarin, men sista verkar stor så vet i fasiken vart den skulle kunna stå. Behöver en Legohylla någonstans
Den är bra men det är ju inte precis några coola tekniska lösningar som det är på de större modellerna.
Stod och höll i en paket Mustang igår, men ställde tillbaka den i sista sekunden innan Frugis drog iväg med shoppingkorgen...Hur upplever du kvaliten eller snarare looken på den lilla gula?
Lite sugen på någon mer Legobil. Gillar ju speed of Champions med (har 7st) men kul med större, där finns endast mclaren senna. Nya Mustang är trevlig eller den röda Ferrarin, men sista verkar stor så vet i fasiken vart den skulle kunna stå. Behöver en Legohylla någonstans
Kasta upp en bild på dom små Speedmästarna om du har möjlighetHur upplever du kvaliten eller snarare looken på den lilla gula?
Underbart att det finns kvar ändå. Jag har nog också kvar allt, men mycket är i tusen miljoner bitar. Har dock kvar lite, som drakborgen som du hade bild på där uppe, i byggd form, liksom en brandstation från 90-talet och "Caribbean Clipper", piraternas fiendeskepp.Stämmer bra det! Sent 80-tal med en äldre kusin som gav bort sitt lego till mig och brorsan. Jag blev mycket gladare av att se legot igen än vad jag hade väntat mig.
Underbart att det finns kvar ändå. Jag har nog också kvar allt, men mycket är i tusen miljoner bitar. Har dock kvar lite, som drakborgen som du hade bild på där uppe, i byggd form, liksom en brandstation från 90-talet och "Caribbean Clipper", piraternas fiendeskepp.
Får ta och fixa några "klocka-och-lego-bilder" på nostalgilegot nästa gång jag är hemma hos mor och far.
Och här kommer en liten bild på den typ av lego jag köper nu för tiden för att hålla topic
Ja, det är rena döden men det är väl som du säger för att det är billigare och för att de då kan använda samma delar till många olika byggen och bara slänga med setanpassade klistermärken men ett helvete är det. Man kan ju tycka att åtminstone mer påkostade set som i alla fall har setunika bitar kunde ha förtryckta bitar och även om de erbjuder det på ett fåtal modeller så gäller det långt ifrån alla. Utöver att vara bökigt att få till så ser det inte heller särskilt kul ut och ger ett ganska billigt intryck vilket är trist på ffa displayset som ändå kostar en bra slant.Jäklar vad coolt bygge och härliga bilder! På tal om många klistermärken, är det bara jag som avskyr dem? Jag antar att det är för att det är billigare än att trycka märkena på bitarna men fasiken vad de är irriterande.
Haha wtf Lego mjölkar verkligen.
Nu för tiden finns även Seinfeld.Bättre än denna i alla fall, haha. Vänner har ju ändå någon form av kultstatus.
Jag gillar inte heller Technic men rent ingenjörsmässigt så är de ofta väldigt imponerande och man har ibland nästan svårt att förstå hur de lyckats få till vissa delar och det märks att det läggs åtskilliga tusen timmar på att få ihop stora set som är fullt funktionella maskinellt.Byggde Aston Martin 007 an i somras
Känner spontant redan nu att jag gillar creator expert bättre en technis legot
Ja, det är nog många som har problem att få upp det där "tredje benet"... Ska bli kul att se det färdiga resultatet.Byggandet fortsätter. Fick lagt ett par timmar idag och nu börjar det verkligen likna något, R2D2 dessutom
Fälla ner och upp det tredje benet fungerar perfekt. Något jag läst/sett att andra haft strul med. Så lönar sig att vara noggrann.
Här är dem, kommer bli fler. Tror jag köper den blå McLaren med snett…Kasta upp en bild på dom små Speedmästarna om du har möjlighet
Det finns de som har satt in motorer i benen så att den kan köra runt. Nästa steg kanske?R2D2 är klar. Kul bygge på det stora hela. Lite trist att mesta fokus ligger på att få utsidan lik. Hade uppskattat om det mer kändes som att bygga en ”riktig” R2D2. Huvudet känns dessutom inte riktigt lika likt som resten.
I vilket fall som helst ett kul bygge som blir en schysst display piece. Bilder nedan, inklusive med nerfällt berömt ”tredje ben”
Var på vippen att skaffa den lilla Jeskon, men den får ligga på hold så länge”Stor” och liten…
Now we’re talking!! Nästa projekt låter det somDet finns de som har satt in motorer i benen så att den kan köra runt. Nästa steg kanske?