• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

image.jpeg
Herr hemlig 2.0. Givetvis från Brewski.

F71513AE-927A-425C-ADF0-F1D2AADE78A6.jpeg

På väg ner till München var jag bara tvungen att testa Mikkellers och SAS senaste samarbete.
09C74E8B-D8FD-480C-A963-D20972C08955.jpeg

Väl i München behövde jag släcka törsten med en Helles till en kringla. Nu mot nästa destination.

Vad tyckte du? Jag tycker den är ganska bra. Det är ofta som stouts på den ”klena” procenten blir lite tunna men just den hade lite trevliga smaker och inte särskilt tunn. :)
Lite både och. Mycket smak men ändå lyckades det smyga in lite ”vattnig” känsla i den. Tycker dock att smakerna dominerade och jag dricker den gärna igen.

De har schyssta lokalbrygda öl i Italien oxå. Kunde ju inte motstå en Rock’n’roll-öl!
En APA med svartpeppar. 7-8%.
Den andra lyckades jag inte utläsa/förstå vilken öltyp det var, men den hade lite apelsinskal och ”kryddträd” tror jag han i vinbutiken sa...

A310F6C7-37CA-4558-8B30-12C1B780BB81.jpeg

Nån som kan italienska och kan översätta?
Väldigt lätta, fina bubblor så den påminner lite om Omnipollo Leon som ör brygd med champagnejäst, fast denna är lättare. Smakade inte mycket citron.
Men dumt att röka en Toscanello till, kanske...

CF7B7AD7-2C4F-473B-8F50-49BE4C038523.jpeg
69B3CFCD-E2F3-4360-A03D-DB6A161B66C9.jpeg

Du har koll på dina butiker. Det kostade mig två mentos och fruktsallad för att hålla de två barnen lugna i en halvtimme. Var väl inte snorbilligt men det fanns lite kul öl jag inte testat. Westvleteren 12 för €12,5 är inte jättebilligt (köpte inga). Har köpt billigare på nätet. Kul o klämma lite.

Mumma! Eller, ja, ipa är det ju. Men gott!
Emmaboda-öl från Rasslebygd. Sur-god öl med smak av lime och mango.

IMG_20180719_181319.jpg

Senast ändrad:
Du har koll på dina butiker. Det kostade mig två mentos och fruktsallad för att hålla de två barnen lugna i en halvtimme. Var väl inte snorbilligt men det fanns lite kul öl jag inte testat. Westvleteren 12 för €12,5 är inte jättebilligt (köpte inga). Har köpt billigare på nätet. Kul o klämma lite.
Jag brukade ta en tur på semestern med bilen förbi där, men nu är det 3 år sen. Dom brukar ha en del udda öl

De har schyssta lokalbrygda öl i Italien oxå. Kunde ju inte motstå en Rock’n’roll-öl!
En APA med svartpeppar. 7-8%.
Den andra lyckades jag inte utläsa/förstå vilken öltyp det var, men den hade lite apelsinskal och ”kryddträd” tror jag han i vinbutiken sa...

A310F6C7-37CA-4558-8B30-12C1B780BB81.jpeg
Bra val av semesterklocka också. F-n så sugen jag är på en sån.

Tillbaka
Topp