• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Script

Cartier
Först tuggade jag i mig en Apex. Inte deras bästa men helt okej.

Sedan blev det bättre med en Nerdbrewing lagrad på min favorittunna Heaven Hill. Mycket tjock och kraftig!

apexgreen.jpg
nb006.jpg


Drack även Adroit häromdagen

rebel2.jpg
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Efter ett års lagring var förhoppningen att den lite överkraftiga smaksättningen skulle lägga sig. Blev absolut ett bra steg i rätt riktning. :)
Dock fortfarande lite för mycket flytande efterrätt för att vara en stout helt i min smak.

B6006DAD-27BF-49A6-B016-8895795FD352.jpeg
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Fan! Måste jag spara en gobit i ett år? Tror jag förstår faktiskt efter din post, den är nog lite tuff som den är. Men jag gillar den, men kul att den kan bli bättre!😃
D10D7F4D-197D-4481-93EF-8C9753DD0103.jpeg
Lägg den där du inte ser den bara :D
Gillar att köpa flera av stouts jag köper och lägga undan några för att se hur de utvecklas. Stout och porter brukar i mina tester nästan alltid bli bättre av 6-12 mån.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Ganska tunn och lite maltig. Inget hazy här inte och beskan är lite märklig, skarp på något vis. Någon värme från humle plockar jag inte upp. Lite skummig att dricka känns det som. Står citrusy men känns mest som citron. Gör inte skäl för sitt namn direkt
IMG_20210708_202556.jpg
 

jesperC

Omega
Lagrat på whiskyfat och prydd med "tuff" döskalle brukar inte vara något för mig.
Men då det handlar om en imperial stout från De Struise är jag beredd att bortse från sådant.
9b3852058896d52a8e4a13e544dace06_640x640.jpg


Kan tänka mig att den andra, den som lagrats på romfat, är ännu bättre

//j
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
En ganska snäll suröl. Inte så tropisk i tonerna men plockar helt klart upp smak av ananas. Medel syrlighet och en hyfsat fyllig kropp med lätt beska. Lagom bubblig och kan nog funka som en bra törstsläckare eller avstickare från ipa. Helt ok
IMG_20210709_213801.jpg
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Lagrat på whiskyfat och prydd med "tuff" döskalle brukar inte vara något för mig.
Men då det handlar om en imperial stout från De Struise är jag beredd att bortse från sådant.
9b3852058896d52a8e4a13e544dace06_640x640.jpg


Kan tänka mig att den andra, den som lagrats på romfat, är ännu bättre

//j
Drack den på Stigbergets Fot(rekommenderas förövrigt) man måste nästan gilla whiskey för att uppskatta den, påminde mycket om I&G och deras whiskey-lagrade stouts fast bara mycket bättre!
 

jesperC

Omega
Hatar I&G (eller har druckit ett gäng som jag inte gillat så köper dem inte sedan dess).
Denna funkade dock fint även om jag inte brukar tycka om whiskeyfatslagrad öl överhuvudtaget.

//j
 
Topp