• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Jag är inte bitter...

20211126_191230.jpg

...för detta var en riktigt god en!
För länge sedan man var i London.
 
Denna slinker ner för tillfället. Bara tagit några klunkar än sålänge men den börjar riktigt bra! Fyllig och god med tryck i sig utan att bli för mycket. Hoppas den håller sig så hela vägen
IMG_20211126_211924.jpg
Den fick skyhögt betyg av mig!
Jag kör också Stigbergets i Collab med Outer Range, riktigt bra grejer. Lyckas hålla den frisk och fyllig på samma gång.
20211126_215744.jpg
 
Sippar på denna idag.
IMG_20211127_205901.jpg

Har bara testat några få barley wine men de har liksom inte varit min grej. Denna var dock riktigt mysig. Fyllig och söt med bra djup. Vet inte om det är för att vi julpyntat hemma idag men den smakar lite juligt också. Att man får 355ml 12% öl som smakar såhär gott för 40kr är ju dessutom löjligt billigt.

Klart prisvärd!

Sen har det ju postats friskt med olika öl här i tråden så blev en större beställning från bolaget med 13 olika öl, 50/50 ipa och stout ungefär. Tog en Lervig off the rack no.1 så nu har jag slagit PB i dyrast öl också. Hoppas fan att den är god!

Tog även och beställde min första Fantome
 
Fortsätter min resa med "öl som var en käftsmäll, förr i tiden" och öppnade denna från Hornbeer. Här är det klassiskt och härligt maltigt med en bitterhet och rostade toner. Lagringen kommer fram på ett behagligt sätt. Blev lite lycklig när den kom på bolaget för ett tag sedan och köpte 10st :)

446BF7A3-6FF4-4369-A5B8-FC87CDA7B925.jpeg
 
Nu rullar vi ut söndagsstouten göbbs, härligt fyllig bourbonlagrad stout på karamellsås, vanilj och pekannötter. Kom i The Bruerys Donut box, fyra olika stout bryggda med lika många kända donutställen. Just den här från Donut Friends i Highland Park i Los Angeles!

carameldonut.jpg
 
Tillbaka
Topp