• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Grumlig, humlig och komplex IPA. Stigbergets gör galet bra grejer men det går lite inflation i allt gott så man blir avtrubbad och får lite känslan "den smakar som de andra de levererar". Lite i-landsproblem kanske men får samma känsla för APEX också som ofta kör samma spår. Helt klart gott men ni förstår nog vad jag menar :)

7F7307BB-2346-4201-B039-F0D7B8BC7238.jpeg
Håller med! Tror Apex skulle göra en mörkare öl. Ska bli intressant. Hoppas den blir tillgänglig på bolaget.
 
Grumlig, humlig och komplex IPA. Stigbergets gör galet bra grejer men det går lite inflation i allt gott så man blir avtrubbad och får lite känslan "den smakar som de andra de levererar". Lite i-landsproblem kanske men får samma känsla för APEX också som ofta kör samma spår. Helt klart gott men ni förstår nog vad jag menar :)

7F7307BB-2346-4201-B039-F0D7B8BC7238.jpeg
Drack en apex igår och hade PRECIS samma känsla. Ibland känns det som att det är samma maltnota men lite annorlunda humleschema bara. Förvisso hög jävla grundnivå men ibland vill man ju ha något ”annat” så att säga.
 
Det här var en annorlunda Stout. Smakar typ snäll Stout utan kaffe och istället eklagrad julmust. Förstår att den stod i julöl hyllan men nja. Helt klart udda så de var ju lite kul men den smakar väldigt rökigt. Blir lite mycket rök.

Kul att den heter Nisse dock 😁 passar både mitt nick och smeknamn i gymnasiet.
IMG_20211120_230240.jpg
 
Det är lika bra att smida medan järnet är varmt. Jag kör en stout från Lervig igen.
Alla dessa stouts är oerhört välgjorda, förstås. Men de blir lite för söta för mig, och alla tillsatser stör lite vad jag är ute efter i en riktigt bra stout.

Jag hoppas inte att jag avskräcker någon nu. Hade jag använt Untappd hade de här ölen från Lervig fått 4+ allihopa.

003387E8-E866-435B-92B7-88CAF86D210C.jpeg
 
Det är lika bra att smida medan järnet är varmt. Jag kör en stout från Lervig igen.
Alla dessa stouts är oerhört välgjorda, förstås. Men de blir lite för söta för mig, och alla tillsatser stör lite vad jag är ute efter i en riktigt bra stout.

Jag hoppas inte att jag avskräcker någon nu. Hade jag använt Untappd hade de här ölen från Lervig fått 4+ allihopa.

003387E8-E866-435B-92B7-88CAF86D210C.jpeg
Om du inte använder untappd. Hur håller du koll på alla öl du testar?
 
Om du inte använder untappd. Hur håller du koll på alla öl du testar?
DBB85214-35AE-427B-9D23-57B784C7A046.jpeg



Skämt åsido, jag har väl en lycklig kombination av ett väldigt bra bildminne (jag minns hur etiketterna ser ut, inte vad ölen heter) och att inte tycka det är så viktigt att hålla koll på vad jag har druckit.
Öl som verkligen gör intryck på mig stannar kvar i minnet. Resten bryr jag mig inte så mycket om.
Sen blir det lite jobbigt när öl får en ny etikett, men det brukar funka det med.
 
DBB85214-35AE-427B-9D23-57B784C7A046.jpeg



Skämt åsido, jag har väl en lycklig kombination av ett väldigt bra bildminne (jag minns hur etiketterna ser ut, inte vad ölen heter) och att inte tycka det är så viktigt att hålla koll på vad jag har druckit.
Öl som verkligen gör intryck på mig stannar kvar i minnet. Resten bryr jag mig inte så mycket om.
Sen blir det lite jobbigt när öl får en ny etikett, men det brukar funka det med.
Imponerande! Jag kommer knappt ihåg vad som hände förra veckan :p
 
Tillbaka
Topp