• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Hur tyckte du om denna IPA? Rätt låg alkoholhalt för Stigbergets IPA, var det något tryck i smaken?
Nu var kanske jag inte i toppskick när jag drack den, men tyckte inte den kändes tunn som många, även starkare, ipor. Bra med humle och tillräcklig maltkropp för att inte göra en besviken. Helt ok, men sticker väl inte direkt ut.
 
Någon mer än jag som längtar till december?
IMG_20211117_090553_436.jpg
 
Började kvällen med
IMG_20211117_185451.jpg

Väldigt speciell å brygga med någon super speziales peppar från Borneos djungel (typ nått sånt)...kommer köpa igen!

Sen kom denna, satana så bra den är! Om jag kommer ihåg så skall jag beställa fler imorgon!
IMG_20211117_185614.jpg


Till cigarren avnjöts denna med låten Shout at the Devil i högtalarna
IMG_20211117_212045.jpg
 
Hugger en klassiker från förr. Hornbeer var bland det roligaste man kunde få tag på. Minns också på sthlm beer & whisky festival när man gick längst ner till "danskhörnan" och fick smaka på härligt hantverk :)

Härligt med en klassiskt IPA (med kritisk underton)
C2AE7718-C61A-4049-8134-CC7DEF6CEC27.jpeg
 
Haha haters gonna hate 😁
Sorry bara antog du visste vad MOS var eftersom de var Solna bryggeri.

Ska glida in på systemet imorgon och kolla om de har den.
Är man bevandrad i handel så vet man väl det. Skulle säga att det är rätt allmänt vedertaget i hela Sverige vad MoS är, jag tog bara chansen att raljera😉
 
  • Like
Reactions: DRW
Grumlig, humlig och komplex IPA. Stigbergets gör galet bra grejer men det går lite inflation i allt gott så man blir avtrubbad och får lite känslan "den smakar som de andra de levererar". Lite i-landsproblem kanske men får samma känsla för APEX också som ofta kör samma spår. Helt klart gott men ni förstår nog vad jag menar :)

7F7307BB-2346-4201-B039-F0D7B8BC7238.jpeg
 
Jag avslutar kvällen med ytterligare en stout från Lervig. Black Forest Picante den här gången. Söt, syrlig, kryddig, fyllig, komplex.
Även denna är en riktigt bra stout, men enligt mig den ”minst bra” från Lervig än så länge. Missförstå mig rätt - det är inte många bryggerier som når upp till den här nivån.

AD99A288-F02E-47E7-8DCD-46100F217FA2.jpeg
 
Jag avslutar kvällen med ytterligare en stout från Lervig. Black Forest Picante den här gången. Söt, syrlig, kryddig, fyllig, komplex.
Även denna är en riktigt bra stout, men enligt mig den ”minst bra” från Lervig än så länge. Missförstå mig rätt - det är inte många bryggerier som når upp till den här nivån.

AD99A288-F02E-47E7-8DCD-46100F217FA2.jpeg
Tror det kom en ny på bolaget idag, ska beställa imorgon om den finns kvar då
 
Tillbaka
Topp