• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Igår slank dessa ner....först ut en besvikelse.....smakade typ nada
IMG_20211212_010929.jpg


Skönt att denna TRIPA kunde väga upp
IMG_20211212_013832.jpg
 
Lucka nummer 12 innehöll en Dasher IPA från Slowburn. Det luktade c-vitamin brus när jag hällde upp den, men smaken var med i linje med en helt okej/bra IPA.

DB018EB3-E09F-4C08-885C-7AB65A4C8BCC.jpeg

ED48B52B-A465-4555-A846-5657424A23AD.jpeg


Här har vi boven i dramat. Varför ska det vara APELSINSKAL i var och varannan öl jag dricker nu för tiden!? Som tur är gör det sig mycket bättre i en IPA än i en porter eller stout. Just den här ölen var helt okej, även om c-vitan brus-lukten var lite för mycket.
 
Idag fick jag en Rothaus Tannenzäpfle i min julkalender. En välhumlad (för att vara en traditionell tysk) pilsner. Det här är min typ av öl. Om jag bara skulle få dricka en typ av öl för resten av mitt liv skulle det bli något åt det här hållet. Inte denna specifikt, men åt det här hållet. Trevlig kväll på er!

EEC4AE6F-53F2-4B44-87D8-7B707E2915FA.jpeg
 
Lillördag idag så vi delade på ett par öl.

Först ut till maten blev det en dansk julöl som var ganska trevligt och traditionell.

IMG_20211215_211502.jpg


Sedan framför Bonde söker fru 🙂 blev det en fatlagrad baltic porter från Dugges.
Väldigt tydlig smak från bourbonen men lite besviken ändå, kändes lite för tunn i kroppen och hade velat ha lite mer sötma.

IMG_20211215_211448.jpg
 
Lillördag idag så vi delade på ett par öl.

Först ut till maten blev det en dansk julöl som var ganska trevligt och traditionell.

IMG_20211215_211502.jpg


Sedan framför Bonde söker fru 🙂 blev det en fatlagrad baltic porter från Dugges.
Väldigt tydlig smak från bourbonen men lite besviken ändå, kändes lite för tunn i kroppen och hade velat ha lite mer sötma.

IMG_20211215_211448.jpg
Fan då. Har en velvet hemma också, har alltid höga förväntningar på Dugges dock då de brukar vara min smak.
 
Year in beer kom idag med lite rolig statistik över året som gått

Jag drack 550 nya öl mot 747 förra året så ett klart tapp. Genomsnittsbetyget låg på 4.0

Mina fem högst rankade öl var två dipor och tre stouts.

Drack 84 olika ölstilar

Drack mest ipor, sedan stouts, hade förväntat mig att det skulle vara omvänt. Suröl var på tredjeplats!

Drack öl från 203 bryggerier där flest öl kom ifrån

Other Half 38 st
Adroit Theory 20 st
Apex 18 st
Cantillon 18 st
Equilibrium 14 st

Hoppas 2022 kan bjuda på lite mer mässor och festivaler igen!
 
Senast ändrad:
Year in beer kom idag med lite rolig statistik över året som gått

Jag drack 550 nya öl mot 747 förra året så ett klart tapp. Genomsnittsbetyget låg på 4.0.

Mina fem högst rankade öl var två dipor och tre stouts.

Drack 84 olika ölstilar

Drack mest ipor, sedan stouts, hade förväntat mig att det skulle vara omvänt. Suröl var på tredjeplats!

Drack öl från 203 bryggerier där flest öl kom ifrån

Other Half 38 st
Adroit Theory 20 st
Apex 18 st
Cantillon 18 st
Equilibrium 14 st

Hoppas 2022 kan bjuda på lite mer mässor och festivaler igen!
Kul statistik! Vilka öl (topp 3) gav du högst betyg? :)
 
Tillbaka
Topp