• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Trevlig om än lite för spritig i smaken trots sina låga 7,9%
IMG_20211222_223822.jpg
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Dagen före dopparen levererades denna från kalendern. Över lag är årets kalender från Mikkeller tyvärr en besvikelse då flera öl (för oss inbitna) skulle anses som väldigt mediokra och tråkiga. Att man får alkoholfri Drinkin in the sun hör inte hemma i en premiumkalender anser jag. Förra årets utgåva var fantastiskt med detta år har Mikkeller tappat rejält. Kul att denna lucka gav lite glädje i öldjungeln :)
B8D5C1D2-9396-4F62-986D-29B967F7E499.jpeg
 

Script

Cartier
Dagen före dopparen levererades denna från kalendern. Över lag är årets kalender från Mikkeller tyvärr en besvikelse då flera öl (för oss inbitna) skulle anses som väldigt mediokra och tråkiga. Att man får alkoholfri Drinkin in the sun hör inte hemma i en premiumkalender anser jag. Förra årets utgåva var fantastiskt med detta år har Mikkeller tappat rejält. Kul att denna lucka gav lite glädje i öldjungeln :)
B8D5C1D2-9396-4F62-986D-29B967F7E499.jpeg
Fick du en Drinkin in the sun? Fy fan :p Därför jag slutade med kalenderna, insåg att ölen gick att köpa billigare för sig själv och då kan jag dessutom köpa öl man vet att jag kommer gilla.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Lite logg över de senaste luckorna i min kalender:

Amager Reindeer Fuel. En helt okej barley wine. Inget jag kommer leta efter och köpa igen, men god.
19710E2D-2FCF-4063-BBBC-53DF6850203B.jpeg


ToØl 45 Days of X-mas. En vienna lger, vilket jag väldigt sällan dricker. Denna kändes inte särskilt stiltypisk då den nästan drog lite åt det surliga hållet, istället för det rostade nötiga som den borde. Helt okej, men inte mer.
8B332822-ABBA-4DA9-B8CF-74CAA7DB1C94.jpeg


Dagens lucka innehöll en för tråden tämligen känd svensk öl. Den tar jag till paketinslagningen ikväll.
F824D7C3-3AF8-4F9D-AE62-8E24BFADFCF9.jpeg
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Fick du en Drinkin in the sun? Fy fan :p Därför jag slutade med kalenderna, insåg att ölen gick att köpa billigare för sig själv och då kan jag dessutom köpa öl man vet att jag kommer gilla.
Japp, fick en sån så är riktigt besviken. Kul att få annat spännande men i år var det en besvikelse tyvärr.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Rekord i dyrast öl för mig. 180kr för 37,5cl. Godaste då? Nej inte riktigt. Men känns tydligt att den varit på whiskyfat. Men de tar inte över, smakar rökighet också. De har helt klart lyckats med stilen, den är välbalanserad och god på sitt sätt. Men jag föredrar bourbonfat och någon form av sötma.

Spar därför min enda och sista Founders CBS till dagen jag förhoppningsvis skrivs över till min nya tjänst :)
20211223_210057.jpg
 
Topp