• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Mythos

Omega
Till burgaren
IMG_20181223_150332.jpg
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Återkom gärna med resultat, To Øl brukar göra riktigt bra grejer!
Resultat: helt olika karaktär! Den med ek från Islayfat var sötare och en viss ton av rökig whisky. Kanske lite honung i smaken också. Den andra anser jag var lite friskare i karaktären och var nog pga mer humlig ton. Båda är väldigt bra och roligt att testa samtidigt. :) Håller med, To Øl brukar göra bra öl.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Resultat: helt olika karaktär! Den med ek från Islayfat var sötare och en viss ton av rökig whisky. Kanske lite honung i smaken också. Den andra anser jag var lite friskare i karaktären och var nog pga mer humlig ton. Båda är väldigt bra och roligt att testa samtidigt. :) Håller med, To Øl brukar göra bra öl.
Perfekt sätt att kunna testa karaktären på öl som är brygda på samma sätt men lagrade på olika sätt. Kul! :) Var har du fått tag på dem?
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
93F830F1-F32C-4678-B06E-6F33336C0799.jpeg
Mikkeller - Cocoa Shake lagrad på bourbonfat. Var lite orolig att jag skulle bli besviken då den kostade mig 380kr. Men j*vlar så bra! Rekommenderas varmt. Fatlagringen lyfter verkligen och helt klart vassare än vanliga Cocoa Shake. :)
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
En bekant till mig brukar köpa på sig ett gäng Mysingen och spara till midsommar. Då har den blivit betydligt nötigare och lugnat ner sig lite vad gäller kryddigheten.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Det här var en riktigt trevlig stout. Och kanonbra att den bara ligger på 4,7%. Om jag ska klanka ner på något så är det lite väl mycket restsötma kvar för min smak, men då letar jag efter fel. Prova gärna om du är sugen på en stout med hög drinkability.

D5A5D543-7174-4515-9FD3-A8DE0D80BF67.jpeg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag tror att denna numera är det statliga alkoholmonopolets billigaste IPA. 355ml för 15,90 riksdaler. Oerhört mycket pang för pengen (eller humle för hundringen som vi ölälskare skulle uttrycka det!:)) Spöar många mycket dyrare sorter rätt ordentligt!
33333.jpg
 

Yfront

Omega
Jag tror att denna numera är det statliga alkoholmonopolets billigaste IPA. 355ml för 15,90 riksdaler. Oerhört mycket pang för pengen (eller humle för hundringen som vi ölälskare skulle uttrycka det!:)) Spöar många mycket dyrare sorter rätt ordentligt!
33333.jpg

Verkligen! Ballast Point gör ingen besviken!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag tror att denna numera är det statliga alkoholmonopolets billigaste IPA. 355ml för 15,90 riksdaler. Oerhört mycket pang för pengen (eller humle för hundringen som vi ölälskare skulle uttrycka det!:)) Spöar många mycket dyrare sorter rätt ordentligt!
33333.jpg
Jänkarna tar över som ledande producent av bra öl. Förr var det, enligt min erfarenhet, tyskarna. De nämner Hops street i San Diego, men Colorado ska vara samma koncentration av microbryggerier. Måste åka över!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror att denna numera är det statliga alkoholmonopolets billigaste IPA. 355ml för 15,90 riksdaler. Oerhört mycket pang för pengen (eller humle för hundringen som vi ölälskare skulle uttrycka det!:)) Spöar många mycket dyrare sorter rätt ordentligt!
33333.jpg
I mina ögon så finns det inget bättre bryggeri än Ballast Point och den där är riktigt bra med tanke på vad den kostar. Nu när den dessutom tillhör standardsortimentet så kommer den att bli min hushållsöl tillsammans med Sculpin. :D
 

Scipio

Patek
2-Faktor
I mina ögon så finns det inget bättre bryggeri än Ballast Point och den där är riktigt bra med tanke på vad den kostar. Nu när den dessutom tillhör standardsortimentet så kommer den att bli min hushållsöl tillsammans med Sculpin. :D
https://www.livetsgoda.se/grunion-ipa-ballast-point De är riktigt bra, men av alla bra bryggerier som finns i USA finns det säkert fler som ännu inte hittat hit. Därför borde vi göra en klockresa västerut.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Topp