• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

B1884

Audemars
2-Faktor
Körde lite ölprovning idag, några av kvällens utbud.
IMG_20190124_212039.jpg
Kokostopp är grym, tycker jag! Ångrar att jag inte köpte på mig fler
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Inventerar lite i ölkylarna. Har det börjat spåra ur?
PSX_20190201_140713.jpg
Det enda som skulle falla under kategorin ”urspårat” är väl all Sculpin som jag personligen inte är något stort fan av ;)
I övrigt skänker din inventering mig lugn, och rättfärdigar min egen ölsamling. Det går ju inte att ha en dålig helg med en stadig ölkällare att botanisera i.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det enda som skulle falla under kategorin ”urspårat” är väl all Sculpin som jag personligen inte är något stort fan av ;)
I övrigt skänker din inventering mig lugn, och rättfärdigar min egen ölsamling. Det går ju inte att ha en dålig helg med en stadig ölkällare att botanisera i.
Haha, Sculpin är ju min absoluta favorit! Tror att jag har sju olika sorter... :rolleyes: Skönt att höra att jag kan stödja andra som har samma missbruk. :D Vad skulle man annars göra en fredag efter jobbet? Halva nöjet är att komma hem, botanisera lite och välja det som passar för kvällen. :happyhappy:
 

zeke_varg

Omega
Haha, Sculpin är ju min absoluta favorit! Tror att jag har sju olika sorter... :rolleyes: Skönt att höra att jag kan stödja andra som har samma missbruk. :D Vad skulle man annars göra en fredag efter jobbet? Halva nöjet är att komma hem, botanisera lite och välja det som passar för kvällen. :happyhappy:
Med ett antal olika kylda finöl är man redo när man precis behöver luta sig tillbaka. Samma känsla som när man såg lösgodisalternativen i affären för första gången.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Med ett antal olika kylda finöl är man redo när man precis behöver luta sig tillbaka. Samma känsla som när man såg lösgodisalternativen i affären för första gången.
Ja, det håller inte att bara ha en sort, man måste ha minst 20 olika sorter på kylning. Man vet ju inte vad man är sugen på när man lägger in dem! :D
 

Yfront

Omega
Vad tyckte du om den? Jag tyckte att den var riktigt god men den smakade alldeles för lite granskott. :sorry:

Haha ja nåt granskott smakade den inte. Men jag tycker den var god, tydlig frisk och fruktig ton men välbalanserad! Som jag konstaterat innan så är det mesta från Ballast Point väldigt bra!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Haha ja nåt granskott smakade den inte. Men jag tycker den var god, tydlig frisk och fruktig ton men välbalanserad! Som jag konstaterat innan så är det mesta från Ballast Point väldigt bra!
Tycker att det är tråkigt, hade varit roligare om den faktiskt smakade granskott. Jag har aldrig druckit en dålig öl från Ballast Point.
 
Topp