• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

essGunnar

Audemars
2-Faktor

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Där Grapefruit Sculpin har underbart genuin smak (min absoluta favorit) har vattenmelon-varianten bara smak av kemiska tillsatser. Smakade öl + vattenmelon-schampo i min mening.

Watermelon Dorado kommer utgå ur Ballast Points sortiment snart.
Tips: håll utkik efter nya säsongsvarianten av Sculpin som dyker upp på bolaget snart, Spruce tip Sculpin. Provade den häromveckan, riktigt bra.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Den här var riktigt bra!
PSX_20181117_193634.jpg

Plockade upp en från bolaget när jag var där här om dan, lät spännande - var den det?
 

Yfront

Omega
Jag gillar att botanisera på småpartihyllan, är jag ute dricker jag gärna nåt jag inte provat innan... men denna håller jag fortfarande som en av favoriterna
4B2D072C-7173-41E1-A4DE-ED530C0CBE17.jpeg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Vilka jul/vinteröl har ni hunnit prova? Jag har provat 10-12 olika nu och kan konstatera följande:

1. Mysingen midvinterbryggd brukar alltid vara en favorit bland julölen, men i år gjorde den inte mycket för mig. Den kändes obalanserad och lite tunn mot hur jag minns den från tidigare år.

2. NKB Pacific Winter var riktigt trevlig och kan mycket väl komma att bli årets bordsöl den här julen. Just nu står det mellan den och Nils Oscar Kalasjulöl som även den var riktigt fin. Båda två klarar den svåra rollen att passa till alla spretiga smaker som finns på julbordet.

3. En trevlig öl att dricka lite senare på kvällen är Sigtunas Midvinterblot. En hel del restsötma kvar där, men det blir inte för mycket. Great Divides Hibernation Ale är också ett bra alternativ där.

4. Årets bottennapp än så länge är Rogue Santas Private Reserve... Helt okej till en början, men med en väldigt konstlad eftersmak. Det är så man undrar om det verkligen var tänkt att smaka så. En spretig bitterhet som kommer helt ensam på slutet. Lite som att suga på en bit wellpapp. Otrevligt helt enkelt.

Hur ser era erfarenheter ut än så länge?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Hämtade upp en stor beställning från vårt fantastiska statliga alkoholmonopol! Fyllde kylen med en massa burkar från mitt svenska favoritbryggeri, Beerbliotek.:) Blev dessutom några burkar och en massa flaskor från andra ölproducenter också.:)
ö0000000l-.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Spännande! Posta gärna favoriterna ur samlingen. :)
Jag har redan druckit de flesta (tror att det var två nyheter för mig i beställningen). Min favorit från Beerbliotek är nog "A moment of clarity". Fruktig och fin. Dessutom med en lagom låg alkoholhalt (runt 4,5% vill jag minnas).
Annars är "Not Guilty! The Juice IPA" en riktigt trevlig öl när man vill ha en (nästan överdrivet) riktigt fruktig IPA!
Rent generellt tycker jag att Beerbliotek bjuder på tydligare och starkare smaker än många andra bryggerier.:)
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
E3F27D8A-2090-423E-9F55-84F5ADB5E10A.jpeg
Kör på en klassiker ikväll! Tycker Evil Twin - Even More Jesus är en så förbaskat bra imperial stout. Testat olika varianter av den men originalet är bäst!
 
Topp