• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Tänkte ägna kommande helger till o prova lite Ale.

Spännande variant ikväll, jäklar vad fina öl de finns.
9C285197-9570-4875-86A0-3AF0EB67180F.jpeg

Tänkte ägna kommande helger till o prova lite Ale.

Spännande variant ikväll, jäklar vad fina öl de finns.
9C285197-9570-4875-86A0-3AF0EB67180F.jpeg
Jag kommer ihåg när jag drack den för första gången på Oliver Twist vid Slussen. Ska Brewing hade precis kommit till den svenska ölscenen och jag var svårt avundsjuk på de människor som kunde köpa Modus Hoperandi i närmsta butik.
Nu finns den på vart och varannat systembolag och jag är nu en av dem som kan köpa den lite när jag vill. Kanonöl!

Trevlig som vanligt från BrewDog...
0004.JPG

Som många redan konstaterat i tråden, så är detta en trevlig lite starkare IPA (imperial).
Passade på att vid besök på det utomordentligt trevliga statliga alkoholmonopolet i dag införskaffa ytterligare ett helt gäng (alla fick inte plats i kylen/på bilden) att fylla upp kylen med.:)
0008.JPG

tips på goda julöl?
Jag citerar ofint mig själv en sida bakåt i tråden.

Vilka jul/vinteröl har ni hunnit prova? Jag har provat 10-12 olika nu och kan konstatera följande:

1. Mysingen midvinterbryggd brukar alltid vara en favorit bland julölen, men i år gjorde den inte mycket för mig. Den kändes obalanserad och lite tunn mot hur jag minns den från tidigare år.

2. NKB Pacific Winter var riktigt trevlig och kan mycket väl komma att bli årets bordsöl den här julen. Just nu står det mellan den och Nils Oscar Kalasjulöl som även den var riktigt fin. Båda två klarar den svåra rollen att passa till alla spretiga smaker som finns på julbordet.

3. En trevlig öl att dricka lite senare på kvällen är Sigtunas Midvinterblot. En hel del restsötma kvar där, men det blir inte för mycket. Great Divides Hibernation Ale är också ett bra alternativ där.

4. Årets bottennapp än så länge är Rogue Santas Private Reserve... Helt okej till en början, men med en väldigt konstlad eftersmak. Det är så man undrar om det verkligen var tänkt att smaka så. En spretig bitterhet som kommer helt ensam på slutet. Lite som att suga på en bit wellpapp. Otrevligt helt enkelt.

Hur ser era erfarenheter ut än så länge?

Ikväll blev det en mycket lyckad smak-kombo till desert. Bötet barley wine (2017) och Hägendaz salted caramel. Jag uppmanar er alla att prova den kombinationen.

Jag glömde bort att ta bild på detta så jag lånade lite bilder från respektive tillverkas hemsida.

F4C03495-E753-4293-92D3-EE0D9D46BD0C.png B5124D87-A3A5-4B17-8733-ABA50462EAE7.jpeg

Tillbaka
Topp