• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

God, kunde ha varit mer smak men den var en perfekt kompanjon vid middagsstöket.
7A76168B-93FB-4C7C-B802-2769A6C2D18F.jpeg
Helt OK i tv-soffan, har svårt att sätta fingret på smaker men den slinker ner.
B2E781FC-7E01-4E19-BB56-7DAB96E4C363.jpeg
Blev det en carbonara till middag? :)
 
Ja la en liten beställning på bolaget idag. Det här bör vara riktigt bra grejer.

Mariatorgets Mikrobryggeri - Coupage
Lehe - Singularity
Dugges - Big Skull Idjit
Deye - Saturated In Strata

Jag var sugen på att klicka hem en Baladin Xyauyu Barrel också. Den lär vara riktigt bra, men det blev för mycket pengar tyckte jag.
 
Ja la en liten beställning på bolaget idag. Det här bör vara riktigt bra grejer.

Mariatorgets Mikrobryggeri - Coupage
Lehe - Singularity
Dugges - Big Skull Idjit
Deye - Saturated In Strata

Jag var sugen på att klicka hem en Baladin Xyauyu Barrel också. Den lär vara riktigt bra, men det blev för mycket pengar tyckte jag.
Tack för tipset. Köpte samma minus Coupage och la till en neipa och stout istället.

Och ja, 330kr för en öl är lite saftigt alltså
 
Ikväll grävde jag fram en Avec Les Bons Voeux från fantastiska Brasseri Dupont. Den här flaskan har legat och mognat sedan 2019. Wow vilken komplexitet ölet har utvecklat. För ett år sedan var den rund och fin och alla smakmässiga spikar som finns när ölet är färskt var snyggt avrundade. Nu är det mer som att ett fåtal av dessa spikar är tillbaka, men med en mycket större smakmässig bredd. Jästtoner, hö, och kryddighet med ett stort djup i smakerna. Alkoholen gör sig enbart påmind som en svag värmande känsla på slutet. Världsklass!

FBBF927F-D733-4968-B4B4-13204BF0897F.jpeg


Jag kommer ihåg när jag för ett antal år sedan hade beställt ett halvt dussin av dessa flaskor. Jag tvivlade lite på mitt beslut och undrade om inte ölintresset hade gått en aning för långt. Idag vill jag bara tacka denna dåtidens Niklas. Vilket geni han var. Två flaskor står kvar i ölkällaren…
 
Fortsätter med IPA från mina danska favoriter To Øl. Först ut First Frontier West Coast IPA. Lätt tropisk smak, len och fyllig med en liten beska på slutet. To Øl levererar på nytt
CBEA8626-9B0B-49E1-BB72-ED87D75EF5FC.jpeg

Sedan Whirl Champions 2021 Hazy IPA. Humlig och fruktig med lagom beska. Svårt att tröttna på denna ölstil
919A0F6E-5777-46AE-8504-360918120615.jpeg
 
Nu är det jul igen å nu är de jul igen!

Försenad och lite bortglömd julöl. Den trycker på lite med sina 10% och 75cl. God och kraftig med julkänsla och belgisk ton. Klart prisvärd för sina 80kr vill jag minnas. Ska enligt min gamla chef bli bättre om man lagrar den så får komma ihåg de till nästa gång den kommer igen.
20220212_203738.jpg

Skål på er :)
 
Tillbaka
Topp