Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lagunitas har lagt frukt i sin öl, det hör inte till vanligheterna. Blev lite som läsk, fast gott! Lite konstigt faktiskt.
![]()
Ja, den där var riktigt trevligt faktiskt. Frisk!Spännande! Jag brukar gilla det mesta från Lagunitas, i sommeras hade dom ju en citrusinensis som var riktigt god.
![]()
Cantillon är fina grejer! Har själv besökt dem två gånger. Var dom i produktion när du var där? Ibland kan man få smaka direkt från lagringsfaten också.Är man i Bryssel är det en synd att inte dricka öl. Köpte med 3 flaskor från bryggeriet vi besökte.
![]()
Full produktion! Fick en guidad tur och det var massor av folk som arbetadeCantillon är fina grejer! Har själv besökt dem två gånger. Var dom i produktion när du var där? Ibland kan man få smaka direkt från lagringsfaten också.
Lagunitas har lagt frukt i sin öl, det hör inte till vanligheterna. Blev lite som läsk, fast gott! Lite konstigt faktiskt.
![]()
Småpartihyllan på Flygstaden i Halmstad.Var fick du tag i den?
Testade ett par öl från O/O idag. Narangi var riktigt trevlig.
Småpartihyllan på Flygstaden i Halmstad.Har O/O släppt ett nytt parti med Narangi nu?
Den är så sjukt bra! Var tvungen att kolla Untapped, inget dåligt betyg för att komma från mig.
![]()
Hade den funnits så hade jag beställt hem den för längesen. Omöjlig att få tag på tyvärr.Akkurat i Stockholm, slut på tap men vi var så sugna på att testa så blev burk. Inte besviken.
Skulle gå att beställa på bolaget enligt bartendern, men hittar inte. :/
Bra tips, tack!O/O Narangi säljs fortfarande, så vitt jag vet, på tre ställen. De två första länkarna går den att beställa ifrån. Den tredje länken kan vara till nytta när man letar öl som är slut på bolaget.
Är det något jag har lärt mig efter tio år av öl på nördnivå så är det att i princip ingenting är omöjligt att få tag på. Men det kan krävas mycket tålamod när man letar, och ibland måste man tyvärr vara beredd att betala premium också.
https://www.eebria.com/products/beer/o-o-brewing/4426-narangi-ipa
https://www.beergium.com/en/oo-brewing/3285-o-o-narangi-cans-33cl.html
https://systemizr.se/beer/oo-narangi-ipa--5318
Ping @MaBr @Hoarz
![]()
Gottis, har en i kylen som snart ska korkas upp. Köpte ett sexpack!La vantarna på en sån idag! Riktigt bra, tydlig mangosmak men ändå utan att ta över!
![]()
Tack för tipset! Handlade hem ett gäng i dag. Riktigt trevlig dryck!Lagunitas har lagt frukt i sin öl, det hör inte till vanligheterna. Blev lite som läsk, fast gott! Lite konstigt faktiskt.
![]()
Härligt! Kul att man kan komma med tips som går hem.Tack för tipset! Handlade hem ett gäng i dag. Riktigt trevlig dryck!
![]()
Jag kan tyvärr inte stämma in i den kör som hyllar Sierra Nevadas Hop Bullet.
Doften domineras av jordkällare, torkat gräs, och en svag hint (!) av humle. Utan att veta vilken humlesort som har använts skulle jag säga centennial.
Smaken väldigt tunn för att vara en dubbel-ipa. Viss sötma i form av citronkola, återigen en hint av humle i form av en endimensionell bitterhet. MEN den är framför allt metallist i smaken och har en kemisk sträv eftersmak som hänger sig kvar.
Det kan ju vara så att jag har haft en enorm otur med just min burk, men mycket talar för att den här ölen är oxiderad. Riktigt tråkigt.
Ni som redan har köpt den här ölen - hoppas att det bara var jag som hade otur. Ni som inte ännu har köpt den - välj något annat.
Som tur är har jag mycket annat i kylen som jag tror kommer vara riktigt bra! Jag kanske återkommer senare ikväll med vad det kan vara för något.
![]()
Drack den förra helgen, positivt överraskad faktiskt.. . godLagunitas har lagt frukt i sin öl, det hör inte till vanligheterna. Blev lite som läsk, fast gott! Lite konstigt faktiskt.
![]()