Jag tänkte ta den på torsdag, sorry för teasernHur var den då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tänkte ta den på torsdag, sorry för teasernHur var den då?
Bor du på andra sidan Atlanten? Eller går det att beställa hem dessa via bolaget på något enkelt sätt? Senast jag fråga på en sort från USA de inte hade i sortimentet var jag typ tvungen att ta en hel pall och 3861 st. kortburk i det fallet var inte aktuelltFick en liten leverans från Glasbanken.
Kunde inte hålla mig från att prova King Sue
![]()
Haha nej jag bor i Värmland. Men jag råder dig att kolla upp Glasbanken.se, där finns det en drös med amerikanska ölBor du på andra sidan Atlanten? Eller går det att beställa hem dessa via bolaget på något enkelt sätt? Senast jag fråga på en sort från USA de inte hade i sortimentet var jag typ tvungen att ta en hel pall och 3861 st. kortburk i det fallet var inte aktuellt![]()
Riktigt bra idé!Nu, efter en lång frånvaro från tråden ansluter jag mig åter till detta muntra sällskap. Och det lär bli en hel del aktivitet under december för min del. Det beror på att jag har en grym ölkalender att se fram emot i decembermörkret.
@Kalkyl och jag konstaterade för en tid sedan att vi inte var så nöjda med de lökalendrar vi har provat. Priset stod inte heller i proportion till innehållet. I år har vi således satt ihop varsin kalender och bytt dessa med varandra. Med en budget på ca 1000kr får man väldigt bra öl när man gör på det här sättet.
![]()
Lucka 1
Hantverksbryggeriers BruksPilsner.
Härligt krispig, viss sötma, citrus och torkar gräs.
Den här kan jag absolut tänka mig att dricka fler av!
![]()
Nu är vi igång!
Nu har jag testat den, en riktigt bra Ipa, len, bra balans mellan fruktighet och beska. Men inte värd sina pengar, har druckit lika bra från svenska bryggerierHur var den då?
Ni borde öppna och testa dem blint först och gissa stil, producent och modell.Lucka nr u mer 2.
Skaparen sätter mig på prov då denna stil inte är det jag normalt köper, spännande!
![]()
Den är ju väldigt trevligt och sjukt prisvärd.Lucka nr u mer 2.
Skaparen sätter mig på prov då denna stil inte är det jag normalt köper, spännande!
![]()
Jag vill tro att det ser ut så här hemma hos dig på en fredagSenaste halvåret har jag inte känt för att Untappa så det har blivit en del öl utan att registrera den å så minns man inte vilken man testat eller vad man tyckte om den (resulterade i 3 olika leveranser av en å samma öl från TS som jag tyckte var dålig). Förra veckan öppnade jag Untaped å kollade runt lite å påmindes då om Apex storhet, sagt å gjort, en beställning lades å efter en virre så får fredagskvällen börja med denna Doomrider DIPA från Apex.
När man knäcker den doftar det friskt å tropiskt å direkt blir förväntningarna skyhöga. Efter halva burken så konstaterar jag att doften > smaken MEN den är välbalanserad å sjukt god. För att jag skall ge den full poäng hade jag dock behövt en längre eftersmak.
![]()
Den liknelsen har jag också gjort tidigare. @gruby gjorde mig besviken och sa att det inte var där han bodde. Återstår väl bara scenen på Kungliga Operan att gissa på? Trevlig adress i så fall.Jag vill tro att det ser ut så här hemma hos dig på en fredag
![]()
Haha vilken besvikelse, men gardinen är grym!Den liknelsen har jag också gjort tidigare. @gruby gjorde mig besviken och sa att det inte var där han bodde. Återstår väl bara scenen på Kungliga Operan att gissa på? Trevlig adress i så fall.
Jag vill tro att det ser ut så här hemma hos dig på en fredag
![]()
Gardinerna hänger för fönstret i hobbyrummet där allt TV spel spelas å majoriteten av filmer glos på å även majoriteten av öl dricksDen liknelsen har jag också gjort tidigare. @gruby gjorde mig besviken och sa att det inte var där han bodde. Återstår väl bara scenen på Kungliga Operan att gissa på? Trevlig adress i så fall.
Drack och postade den i somras med samma åsikt. Fruktansvärt bra!Alltså jag har hållit Apex otroligt högt, om inte högst, av Sveriges bryggerier men nu jävlar tror jag de får anse sig omkörda av Fermenterarna - denna double dry hopped DIPA som de döpt till Frequent Fishing är M A G I S K. Lik ovan men med längre eftersmak. Full pott om det hade varit liiiite mindre sötma i den
![]()
Den är grym! och flaskan och etiketten är nog fan det stilrenaste och vackraste som gjorts. Blev sugen på en nu. Har några från 2019 ståendes i kylskåpet. Borde nog dricka dom.Barnen sover och jag tog fram en lagom lagrad Orval! Bretten har kommit fram på ett underbart sättDetta är nog den bästa ölen jag vet.
![]()
Klart du ska avnjuta en rackare. Magiska doningar är det.Den är grym! och flaskan och etiketten är nog fan det stilrenaste och vackraste som gjorts. Blev sugen på en nu. Har några från 2019 ståendes i kylskåpet. Borde nog dricka dom.
Kul! Har en hemma som väntar på att bli öppnad.Varje kväll behöver ju en sista öl. För min del flev det en grym quad från Snausavare. Den här konkurrerar helt klart med de bättre belgiska quadruplarna. Det blir ingen djupare recension här, men gillar man stilen tycker jag absolut att man ska prova denna.
![]()
Fermenterarna, stigbergets, apex.Alltså jag har hållit Apex otroligt högt, om inte högst, av Sveriges bryggerier men nu jävlar tror jag de får anse sig omkörda av Fermenterarna - denna double dry hopped DIPA som de döpt till Frequent Fishing är M A G I S K. Lik ovan men med längre eftersmak. Full pott om det hade varit liiiite mindre sötma i den
![]()
Fermenterarna, stigbergets, apex.
I den ordningen