• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har fortsatt på temat ”svenska belgare” ikväll. Barlingbo Helgedomen brukar vara helt okej, och så även idag. Skål!

14CB3AD1-F447-46EF-8870-7E676DDC8E96.jpeg
 

dauit

Panerai
2-Faktor
93CF754E-6395-4B87-B1B6-9972AB558749.jpeg

Det har nämnts ”klassiska” stouts utan massa adjunkts. Denna kan nog klassa som det, nu har jag dock inte druckit särskilt många belgiska stouter som är mer åt det klassiska trappistöl. Smakar mer som en kvadrupel helt ärligt, likväl väldigt god ändå!
 

Script

Cartier
För ett tag sedan gjorde jag en beställning på bolaget men istället för stouten jag beställt fick jag en Sofiero. Idag var det dags igen, min stout var utbytt mot någon dammig lageröl. Den här gången såg jag det precis efter att jag kom ut ur butiken så jag kunde gå in och klaga direkt.

Om bolaget är så fokuserade på folkhälsa som de påstår så föreslår jag att de börjar sälja sallad istället.
 

Barfly

Cartier
För ett tag sedan gjorde jag en beställning på bolaget men istället för stouten jag beställt fick jag en Sofiero. Idag var det dags igen, min stout var utbytt mot någon dammig lageröl. Den här gången såg jag det precis efter att jag kom ut ur butiken så jag kunde gå in och klaga direkt.

Om bolaget är så fokuserade på folkhälsa som de påstår så föreslår jag att de börjar sälja sallad istället.
Råkade ut för samma sak. Dom sa att dom hade bytt lager någonstans.
 

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Ja till Sofiero tydligen. De kunde ju valt en trevligare lager
Kanske lite lagrad lager från Finland? Vill varna känsliga om vulgärt språk så ingen blir kränkt. 😅 Jag däremot hade blivit ytterst kränkt om det dök upp en Sofiero istället för min torsdags stout i beställningen!


På puben vet man vad man får direkt i alla fall.
0C0847B0-B080-4F1A-AFF0-648A27DDA920.jpeg
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
För ett tag sedan gjorde jag en beställning på bolaget men istället för stouten jag beställt fick jag en Sofiero. Idag var det dags igen, min stout var utbytt mot någon dammig lageröl. Den här gången såg jag det precis efter att jag kom ut ur butiken så jag kunde gå in och klaga direkt.

Om bolaget är så fokuserade på folkhälsa som de påstår så föreslår jag att de börjar sälja sallad istället.
Riktigt tråkigt, har aldrig råkat ut för något liknande trots väldigt många beställningar.

Min märkligaste erfarenhet vid köp på Bolaget var för ett par år sedan. Skulle köpa ett gäng Heineken lager för grillbjudning. En av flaskorna gick inte att slå in i kassan så det fick göras manuellt. När jag öppnade hemma sprutade det öl överallt från flaskan. Upptäckte då att det var en 3,5% flaska. Misstänker att någon köpt på lokala ICA, skakat om flaskan rejält och smugit ned i Heineken lådan på Bolaget som ett litet prank…
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
BFB443A9-5799-476E-8910-CE8AAB06B235.jpeg

arkivbild från tidigare MBCC


Som folk här säker känner till är det snart dags för ”MBCC” i Köpenhamn. Jag skaffade mig biljetter till lördagens pass 6/5 16-20 men fick precis veta att vi har förhinder den dagen. Så vi ska gå på fredagen istället.
Dvs jag har två plåtar över till det slutsålda passet som jag gärna ser att någon här kanske vill köpa av mig? PMa isåfall.

sorry om jag bryter mot en regel som förhindrar försäljning här i tråden..
 
Topp