Bra kvalité från Stigbergets som vanligt. Lagom mycket fat och toner från whiskyn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
PBR - Americas No1 WT öl!Kanske blir utslängd från tråden nu.
Är på 50-årsfest och dricker Pabst.
![]()
Alkohol är ju en smakbärare så inte så konstigt att smaken påverkas av den. Sen beror det på öltyp och hur välbrygd den är. En lager på 10% smakar oftast ren alkohol men en bra stout på 12% smakar ingen alkohol. Samtidigt så smakar en bra lager på 5-6% bra men en stout med samma alkoholhalt smakat oftast väldigt tunt.
Du citerade felAlkohol är ju en smakbärare så inte så konstigt att smaken påverkas av den. Sen beror det på öltyp och hur välbrygd den är. En lager på 10% smakar oftast ren alkohol men en bra stout på 12% smakar ingen alkohol. Samtidigt så smakar en bra lager på 5-6% bra men en stout med samma alkoholhalt smakat oftast väldigt tunt.
Ja, det gjorde jag!Du citerade fel![]()
Jag fattar ingenting. En Guinness är visserligen en stout, men 12%?Ja, det gjorde jag!Hoppas att budskapet kommer fram ändå.
![]()
Guinness är gott men den är också rätt blaskig.Jag fattar ingenting. En Guinness är visserligen en stout, men 12%?![]()
Nice, skall komma ihåg att prova vällagrad ost nästa gång jag provat en StoutKombinationen barley wine och blå/grönmögel är fantastisk bra, sött möter salt.
För att prata om ölet så är denna från Spike väldigt fin (min har nog legat till sig något år). Här är det härligt torkad frukt och inte så mycket humle.
![]()
Gör det! Imperial stout i sitt originalutförande utan för mycket tillsatser är riktigt trevlig med en rumstempererat blåmögelNice, skall komma ihåg att prova vällagrad ost nästa gång jag provat en Stout![]()