• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Inviger helgen med en god Hazy Ipa från Baskien! 🍺😊

IMG_4169.jpeg

Här kommer några äl jag har provat den senaste tiden, presenterade i par.

Först ut har vi två öl från Wikibeeria. De här vill jag varna för, för de var verkligen inte bra. Jag tog en eller två sippar av vardera och hällde ut resten. Smaken av kokta grönsaker gör att jag misstänker DMS.

IMG_8059.jpeg

Näst ut har vi två barley wines som i kontrast var riktigt bra. Den från Brewdog var så välhumlad att den kan misstas för en dubbel eller trippel IPA. Väldigt god, men ligger kanske lite väl långt ut i marginalen för en barley wine. Beerbliotek gör bra öl som vanligt. Denna BW ligger ganska nära O/O Longboil barley wine, vilket är ett väldigt bra märke för en bra BW enligt mig.

IMG_8060.jpeg

Sist ut har vi en barley wine från Fjäderholmarna i en ren och en fatlagrad variant. Båda är väldigt bra, men som valigt gillar jag den rena bättre. Det ska dock sägas att fatlagringen har gjorts rätt i det här fallet (enligt mig). Den tar inte över, utan ger en försiktig push i en trevlig riktning.

IMG_8062.jpeg

Har du testat tidigare års upplaga? Isåfall var den väldigt lik eller skiljer de sig åt? Har inte testat 2023 själv än men har fortfarande några från 2022 kvar.
CADC7C7F-26B0-4570-8448-4E5B6E28EAB9.jpeg

Det är den första Laphroaigen jag testar så jag kan inte svara på det, annars brukar jag gilla Innis & Gunn, men tyckte att denna var lite menlös.

Två riktigt bra öl ikväll.
Först ut en gammal favorit i repris, Katten DIPA från O/O Brewing. Bland det bästa jag provat i IPA väg, slår typ allt från Stigbergets.
IMG_0355.jpeg

Följs upp av en riktigt fyllig Imperial Stout från Nerdbrewing som är bryggd med en stor mängd marshmallows. Riktigt god
IMG_0356.jpeg

Tillbaka
Topp