Vilken källareVi tar ett par goda öl ikväll
![]()
![]()
![]()
![]()
Goose Island Bourbon County lagrad på Blanton-fat, fan vad bra!
![Smiling face with heart-eyes :heart_eyes: 😍](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f60d.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken källareVi tar ett par goda öl ikväll
![]()
![]()
![]()
![]()
Goose Island Bourbon County lagrad på Blanton-fat, fan vad bra!
Fyller på med några roliga från Tyskland ocksåLite bra öl som @Kalkyl och jag har druckit ikväll. Abstract 08 och 10 var balla, men ölen från Mikkeller var kvällens bästa enligt mig.![]()
![]()
![]()
Tyckte den smakade halstablett. Bland de sämre jag druckit på ett bra tag.IPA från War Pigs, bryggd av Mikkeller. Borde vara riktigt bra i teorin, men detta var en rätt blaskig historia, vattnig i smaken med lite syrlighet? Borde vara mycket bättre
![]()
Smått obegripligt att War Pigs/Mikkeller kokar ihop och släpper en sådan här lågkvalitativ produkt givet deras rykte som högkvalitativa bryggareTyckte den smakade halstablett. Bland de sämre jag druckit på ett bra tag.
Jag anar att ett grattis är i sin ordningSom jag längtat första riktiga ölen som farsa Omnipollo Solar session IPA. Lätt och fräsch och alldeles fantastisk god!
![]()
Jag har aldrig varit där, hur är det upplagt? Kör de kyld öl och mjöd etc eller hur fungerar det?Blev en tur till Ölstudion idag, tycker att skörden blev helt ok ändå
![]()
![]()
![]()
De har en hel del öl från lokala och obskyra bryggerier, det finns en kyl där de har köpt in en hel del specialsorter (mest ipor), det finns även en hylla med specialinköp (en hel del stouts). Jag hade inte varit där på två år förräns igår, men de har förbättrat sortimentet avsevärt sen jag var där. Kan varmt rekommendera ett besök.Jag har aldrig varit där, hur är det upplagt? Kör de kyld öl och mjöd etc eller hur fungerar det?
Såg en bild i en facebookgrupp att det verkade finnas Equilibrium i ölstudion. Någonting du såg?Blev en tur till Ölstudion idag, tycker att skörden blev helt ok ändå
![]()
![]()
![]()
Har funnits i deras kylda avdelning tidigare, var dock typ ett år sedan jag köpte Equilibrium där senastSåg en bild i en facebookgrupp att det verkade finnas Equilibrium i ölstudion. Någonting du såg?
Japp, fanns både Equilibrium och Toppling Goliath i kylenSåg en bild i en facebookgrupp att det verkade finnas Equilibrium i ölstudion. Någonting du såg?
Har en sådan i kylen, men ikväll var jag sugen på att äntligen testa Pöhjala Cocobänger, en riktigt fin stout till bra prisBlir alltid glad när jag ser att årets upplaga av Sierra Nevadas Hoptimum släpps på bolaget, fyllig och smakrik med en skön balans mellan beska och sötma.
Tänkte spara den till helgen då jag har börjat jobba igen efter semestern men det är sen gammalt att man får ta sig en öl när man har klippt gräset.
![]()