• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Vi tar ett par goda öl ikväll

1000001336.jpg
1000001338.jpg
1000001339.jpg
1000001340.jpg

Goose Island Bourbon County lagrad på Blanton-fat, fan vad bra!
Vilken källare 😍

Om ni vill dricka något med rolig etikett (enligt mig) ska ni passa på att köpa denna innan ägarföretaget till Tintinrättigheterna stämmer dom (vilket de är duktiga på att göra).

Ölet i sig är helt ok i västkuststil men hade kanske behövt lite mer tropisk humle för att balansera bitterheten.

IMG_8867.jpeg

Jag har aldrig varit där, hur är det upplagt? Kör de kyld öl och mjöd etc eller hur fungerar det?
De har en hel del öl från lokala och obskyra bryggerier, det finns en kyl där de har köpt in en hel del specialsorter (mest ipor), det finns även en hylla med specialinköp (en hel del stouts). Jag hade inte varit där på två år förräns igår, men de har förbättrat sortimentet avsevärt sen jag var där. Kan varmt rekommendera ett besök.

Blir alltid glad när jag ser att årets upplaga av Sierra Nevadas Hoptimum släpps på bolaget, fyllig och smakrik med en skön balans mellan beska och sötma 👍.

Tänkte spara den till helgen då jag har börjat jobba igen efter semestern men det är sen gammalt att man får ta sig en öl när man har klippt gräset 🙂.

IMG_20230802_201817.jpg

Blir alltid glad när jag ser att årets upplaga av Sierra Nevadas Hoptimum släpps på bolaget, fyllig och smakrik med en skön balans mellan beska och sötma 👍.

Tänkte spara den till helgen då jag har börjat jobba igen efter semestern men det är sen gammalt att man får ta sig en öl när man har klippt gräset 🙂.

IMG_20230802_201817.jpg
Har en sådan i kylen, men ikväll var jag sugen på att äntligen testa Pöhjala Cocobänger, en riktigt fin stout till bra pris 🙂
20230802_205606.jpg

Tillbaka
Topp