• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Dags att fylla på med lite energi så att man orkar grilla 🙂.

Lättdrucken lager som inte sticker ut smakmässigt.

IMG_20230713_171609.jpg

Detta var visserligen över en vecka sedan men vissa öl var värda att nämna.

20230709_091608.jpg

En mycket trevlig dipa. Deya gör ofta bra grejer och denna hade härlig humle och smaker åt de sötare tropiska hållet. De lyckas också hålla smaken fluffig på något vis. Mycket bra! 4,5 på untappd.
20230707_180839.jpg

Denna barley wine va riktigt bra! Väldigt mycket smak och härliga söta toner av torkad frukt. Kalasbra verkligen! Vill minnas den kostade kring 130kr för en 33a men de var den värd. 4,5 på untappd även denna.
20230707_185329.jpg

Ruskigt fin stout. Mycket mörk choklad men utan att bli skarp, rund och fin. Och framförallt lönnsirap. Mycket smak av lönnsirap och sen en hint av vaniljen. Håller hela vägen. 4,5 denna också.
20230707_195154.jpg

Denna var ett riktigt bottennapp dock. Smakade halstablett.

Dessa var ett axplock av kvällen som firade in semestern med en kollega och vän. Samt tillika öl, whisky och hifinörd. Utflugen familj i övrigt så man kunde vrida på ordentligt och njuta för fullt.
20230707_190248.jpg

Med denna i ena handen och bilnyckeln i andra redo att åka till BB så kan ni gissa hur sugen jag är på att få knäcka en riktig Hazy dubbel IPA eller en kraftig barrel aged stout.

Har inte tittat in i tråden de senaste två veckorna för att slippa gråta när jag dricker struts öl till entrecôten men nu gick det inte längre 😅
E2DB8FDD-0042-483A-8AE7-3B5BF52105AC.jpeg

Ölets dag idag, uppmärksammar med att lägga upp en otrolig öl jag provade nyligen. Romfatlagrad Quintuple på 16,9% från amerikanska Avery Brewing. Buteljerad 2017, så dags att prova efter lagrats hemma länge nu. Bäst före 2029 enligt etiketten. Fantastisk sötma och smak av knäck. Ingen spritighet märks alls i kroppen, ölpoesi helt enkelt.
IMG_0772.jpeg

Drar ut ett långskott, jag satt och försökte köpa Westvletaren 12 via deras hemsida. Men deras kö var galen och allt tog slut på fyra minuter.
Går det att köpa enstaka exemplar nere i Belgien eller är hemsidan enda vägen att köpa?

Drar ut ett långskott, jag satt och försökte köpa Westvletaren 12 via deras hemsida. Men deras kö var galen och allt tog slut på fyra minuter.
Går det att köpa enstaka exemplar nere i Belgien eller är hemsidan enda vägen att köpa?
När jag var där för typ 10 år sedan gick det att få strölådor i deras giftshop/restaurang.
Annars brukar det finnas på bättre handlare i närheten, typ Beerkonig i Amsterdam, vilken är väl värd ett besök i vilket fall.

Tillbaka
Topp