• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Lucka 22. En riktigt bra DIPA från Frankrike! Det här är den bästa humlebetonade ölen jag har druckit på väldigt länge. Kanske inte rent objektivt, men för mig träffade den rätt på samtliga plan.

IMG_8960.jpeg

Lucka 22 vilken avnjutes nu.
Får en glad/nostalgisk känsla tillbaka i tiden när jag på riktigt började nörda ner mig i öl för ca 15 år sedan. Då var Brewdog uppstickarna med spännande öler på systembolaget (Abstrakt, Hardcore, 5 am saint osv). Tiden kanske kom ikapp dem och deras utbud är kraftigt begränsat för oss i Sverige. Ibland släpper de dock spännande grejer och denna är en av dem! Härligt chokladig med en chili som verkligen finns där men som mest myser i bakgrunden.
IMG_0114.jpeg

Imponerande att spara så länge. Hur länge bör de lagras, har du provat dricka någon tidigare? Har en som legat två år nu men bör kanske vänta många år till.
Jag köper ett gäng varje år och dricker vid runt 8-10 årsåldern. Har några årgångar som får ligga till 15. Kul grej att pyssla med. Har druckit några färska men inte imponerats.

Tillbaka
Topp