• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Tycker årets 08 är mycket vassare än både 07 och 06 vid första provningen. Gillar de lite sötare och mindre rökiga i denna bättre. Får se hur de utvecklas får kanske testa en 06 snart igen och se om de växt till sig. 🙂
IMG_4123.jpeg
Jag har tyvärr inte provat någon av föregångarna vad jag vet, men säger du att denna är bättre så tar jag det ;)

Klämde i mig en Innis & Gunn som lagrats på Glenlivet Caribbean Reserve fat. Den förutsätter att man gillar både stout och whisky 👍
IMG_20241106_204414~2.jpg

Tycker årets 08 är mycket vassare än både 07 och 06 vid första provningen. Gillar de lite sötare och mindre rökiga i denna bättre. Får se hur de utvecklas får kanske testa en 06 snart igen och se om de växt till sig. 🙂
IMG_4123.jpeg
Jag tyckte den var oväntat tunn. Var de bara jag? Kanske var min gamla förkylning som spökade isåfall.

Jag tyckte den var oväntat tunn. Var de bara jag? Kanske var min gamla förkylning som spökade isåfall.
Tunnare än tidigare år, men inget negativt i min mening. Tycker att man kan hitta tonerna av rom i botten vilket kanske är det jag gillar mest med den.

07 var en double cask och fick i sig lite väl mycket smak av sot och tjära vilket inte ens avslutande lagring på portvinsfat fick bukt med.

06 var enligt mig nästan som en whisky injicerad öl men där choklad och mörkrostat kaffe ändå var den stadiga basen.

Tidigare releaser har jag inte testat faktiskt. Kanske går att få tag på någonstans men så bra att de är värda besväret har jag svårt att tro.

Tillbaka
Topp