• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

IMG_4522.jpeg

En av de bättre och mest prisvärda julölen i mitt tycke! Dunder bra! 😃
Tog tipset, sprang till systemet, köpte ölen, kylde den, hällde upp och godkände den i samma stund den mötte min tunga! 👌
IMG_20241123_182836~2.jpg

Jag har faktiskt provar igenom en del av årets julöl och kommit fram till (igen) att julöl inte är min grej.

Men, vad händer om man telefaxar över ryktet om jul till Belgien och ber om en öl för högtiden?Jo, får man en mycket Goud öl ;)

Två nya öl provade.
Först ut en Double Milkshake IPA från Brewdog. Väldigt söt och fruktig smak. Börjar bra, men den höga sötman gör att den blir lite väl mäktig mot slutet
IMG_9384.jpeg

Sedan vad som mycket väl kan vara den bästa svenskbryggda fatlagrade Imperial Stout jag provat. Oerhört fyllig och skön smak av lakrits, choklad och kaffe med stabila 15%
IMG_9392.jpeg

Det där är ju bara ännu en hittepå öl.
Tröttsamt.
De slår ju knut på sig själva.
Kaffe och whisky har inget med öl att göra.
Nada.
Är den inte "ekologisk" också? Samt numrerad för hand.

Senast ändrad:
Det blev inget öldrickande i veckan men idag är det fredag så då får man ta ikapp luckan som öppnades i onsdags.
Bakom lucka 2/12 hittar vi Mannen i cp-trucken (10/10 namngivning). En weisse men jag skulle nog nästan kalla det mer för suröl enligt min oproffesionella åsikt. Väldigt frisk, fräsch och lite sur

IMG20241206183109.jpg

Bakom lucka 3/12 gömde sig Trollbunden IPL. Honungsaktig och söt, men också väldigt humlig. Mer än så har jag inte att säga. En trevlig bira helt enkelt!

IMG20241206192311.jpg

Det blev inget öldrickande i veckan men idag är det fredag så då får man ta ikapp luckan som öppnades i onsdags.
Bakom lucka 2/12 hittar vi Mannen i cp-trucken (10/10 namngivning). En weisse men jag skulle nog nästan kalla det mer för suröl enligt min oproffesionella åsikt. Väldigt frisk, fräsch och lite sur

IMG20241206183109.jpg
Hitta en sån med som bäst före hade passerat men var fortfarande OK.

Håller med är lite åt suröls hållet på den men väldigt frisk.
IMG_4961.jpeg

Tillbaka
Topp