Hop Nosh av Uinta Brewing Co.
Smakar som en IPA ska med tydlig beska
Smakar som en IPA ska med tydlig beska
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt matchat!Bakom lucka 5/12 i Ölkalendern gömde sig en kinesisk rackare! Lucky Buddha var snäppet mörkare och fylligare än de mexikanska strandbärsen, men fortfarande rejält ljus. Hade nog gjort sig bättre på en uteservering vid havet än i ett -3 gradigt Sverige
Haha jag skule precis skriva ,'men du har en liknande i bakgrunden''.….insåg snabbt att det var min bild på en skärmAnsluter mig men med mindre avancerad ölsort. Fast jättegod, vill jag lova.
Rochefort 10 var snubblande nära min lista. Men lägger jag till en Trappist kategori (vilket jag nu gjort) så seglar den upp som etta där.Har man ändå vägarna förbi bolaget är det lika bra att fylla på källaren lite.
Annars är det fortfarande Staropramen ”Non Alcoholic” som gäller vilket inte är fy skam det heller
För ge mitt bidrag till favorit öl i olika stilar kommer en kort lista.
Mörk ale i belgisk stil: Rochefort 10, Sierra Nevada Trip in the Woods, Abby Grand reserve ”Eskilstuna Ölkultur”/ Stift Engelszell och Carolus Christmas.
Brunne belgisk stil: Westmalle Dubbel, Orval och LaTrappe Collaboration.
Strong Ale: Fullers Vintage och Poppels Grand Cru.
Olika IPA (för att nämna några): Omnipollo Fata Morgana, Omnipollo Nebuchadnezzar, Toppling Goliath Psedo Sue och Hop Notch Unicorn Sauce.
Ale Saison: Hill farmstead Arthur, Snausarve Saison de la fumée.
Stout (för att nämna några): Founders CBS, Hoppin’ Frog B.O.R.I.S, Narwahl Barrel aged.
Barley wine: Bötet och O/O long boil, Sierra Nevada Bigfoot
Pilsner: DAB Dortmunder Export
Övriga udda sorter : Founers French Toast Bastard, Founders Higball drifter
Men det beror helt på vad man är sugen på för stunden och vad som går att få tag i.