• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Acos

Audemars
Blir en polerings öl iallafall, hoppas ni får en bra lördag!
8619D953-09EF-457D-BC95-1F28AC767446.jpeg
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Blev två Poppels på korvfestivalen, Pilsner och Passion. Passion är riktigt trevlig, men pilsnern har en metallisk eftersmak.
Väl hemma mjuklandar jag på en rätt alkoholsvag bitter från Saltaire. Riktigt trevlig smak som verkligen tar en på en mental resa till en mörk pub i London.
20191012_173336.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Blev två Poppels på korvfestivalen, Pilsner och Passion. Passion är riktigt trevlig, men pilsnern har en metallisk eftersmak.
Väl hemma mjuklandar jag på en rätt alkoholsvag bitter från Saltaire. Riktigt trevlig smak som verkligen tar en på en mental resa till en mörk pub i London.
20191012_173336.jpg

Älskar Poppels! Saltaire måste provas!

image.jpg


Testade lite ur ”små partier” idag :)

Lite sisådär, föredrar IPA
538FDEBB-AAEA-4CD5-ABD9-EDD0FD9B3681.jpeg
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Brewdog Punk IPA var min inkörsport till öl i ale-stammen och med den öppen mycket mer intressant öl. Tidigare hade jag bara druckit lager, och var just då i en djup tjeckisk period.
Detta var dock närmare tjugo år sedan och efter för många välhumlade år har jag mest druckit lager, pale/brown ale och stout på sistone. Såg denna i hyllan på bollibompa igår och det är jag glad för!
20191012_202902.jpg

Har kanske funnits länge, men den har gått mig förbi. Riktigt bra tryck i smakerna! Inga konstigheter, bara en härlig stark IPA med klassiska humlen. Känns som om allt sitter, och det är kul att Brewdog fortsätter leverera IPA i topklass än idag!
 

AE41500

Panerai
Brewdog Punk IPA var min inkörsport till öl i ale-stammen och med den öppen mycket mer intressant öl. Tidigare hade jag bara druckit lager, och var just då i en djup tjeckisk period.
Detta var dock närmare tjugo år sedan och efter för många välhumlade år har jag mest druckit lager, pale/brown ale och stout på sistone. Såg denna i hyllan på bollibompa igår och det är jag glad för!
20191012_202902.jpg

Har kanske funnits länge, men den har gått mig förbi. Riktigt bra tryck i smakerna! Inga konstigheter, bara en härlig stark IPA med klassiska humlen. Känns som om allt sitter, och det är kul att Brewdog fortsätter leverera IPA i topklass än idag!
Yes, riktigt nice smakrik IPA, för den som gillar det! Den ingår numer i Systembolagets "små partier". Smått rar ärta och attans speciell och smakrik. Jag gillar den! Här lite info./input från casksweden:
https://casksweden.se/brewdog-jack-hammer-den-skoningslosa-ipan-ar-tillbaka/
 
Topp