• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Tänk vad man kan hitta när man rotar i förrådet... Riktigt bra! :)

225D0F5B-9A9C-4E85-9514-98B7517A3F4B.jpeg

Den är helt ok den där jämfört med många andra bärs.

Jag skulle dock reka st bernardous 12 o rochford 10 som ligger i samma prisklass o snäppet vassare. De finns ibland tillgängliga på systemet. Tycker man inte att ekonomi el plats till lagring är ok kan man dela på 24st (min beställning) St B med nån polare. Världsklass på den imo.

Rochefort 10 gillar jag också :)
IMG_20200110_182846.jpg

Ett par från gårdagens öl (och rom) provning.
Great Devide levererar som alltid fina grejer. Här var det choklad på steroider. Vi var 2st som delade på bruken men fler hade inte skadat. Extremt fin balans mellan bitterhet och sötmma.
Dugges kan verkligen sina stouts. Här en fullpott enligt mig (om man gillar banan).
IMG_20200110_222756.jpg

IMG_20200110_233130.jpg

Både 10 och 8 är klart gångbara enligt mig, helst till en gryta på vilt eller någon annan lite mer "mustig" mat. :)
Man blev lite bortskämd när man kunde komma åt 10an till vardags på nästan vilket Systembolag som helst, den är ruskigt bra. Tycker det är den som ligger närmast Westvleteren 12an i smakupplevelse. Bernardus är bra också men mycket sötare och snällare.

Man blev lite bortskämd när man kunde komma åt 10an till vardags på nästan vilket Systembolag som helst, den är ruskigt bra. Tycker det är den som ligger närmast Westvleteren 12an i smakupplevelse. Bernardus är bra också men mycket sötare och snällare.

har lyxen att ha en belgare som kollega så inte helt sällan har han med sig några olika öl därifrån som man får testa.
Tyvärr har han inte haft med en westvleteren någon gång, men den är alltså bra också?

Tillbaka
Topp