Kan bara hålla med! Måste bunkra på mig lite mer.Vreta kloster är bland de bästa i Sverige enligt mig. Mycket imponerande att de håller så kvalitet på erkänt svåra stilar.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan bara hålla med! Måste bunkra på mig lite mer.Vreta kloster är bland de bästa i Sverige enligt mig. Mycket imponerande att de håller så kvalitet på erkänt svåra stilar.
Instämmer till fullo! Problemet är att man inte vet hur söta dom är om inte SB har testat. Brukar kolla lite på Untappd för att få en hint om sötman.Dugges Idjit - såhär ska en imperial stout smaka enligt mig! Tydliga brända toner, kaffe, lite lakrits (ej artificiell), låg sötma, väl avvägd bitterhet, en lätt syrlig knorr på slutet. Inga konstigheter här!
Bravo Dugges. Jag hade nästan glömt hur bra den här stilen egentligen kan vara. Landskapet är lite skadat av alla supersöta stouts med massa konstiga tillsatser och fatlagringar. (Looking at you Dersert in a Can-serien och Omnipollo). Här blir allt så mycket renare och ärligare. Felsmaker går inte att dölja på samma sätt heller vilket vittnar om vilket hantverk detta är.
![]()
Säljs i kollin om fyra vilket inte borde avskräcka någon ölnörd. Jag hade gärna tagit en till direkt efter denna ikväll.
Är burgarna bra? Inte käkat där änLedig idag så jag dricker öl och äter lunch på Stigbergets i Stockholm.
![]()
Är burgarna bra? Inte käkat där än![]()
Ville av dem var du på? Höjer den i Gamla stan till skyarnaLedig idag så jag dricker öl och äter lunch på Stigbergets i Stockholm.
![]()
Ville av dem var du på? Höjer den i Gamla stan till skyarna![]()
Här har vi två svenska kvadruplar på burk som levererar varierande kvalitet. Den vänstra var något tunn, men växte lite när den fick komma upp i temperatur. Den högra var riktigt bra från start, med ett undantag som jag återkommer till. Len munkänsla, fyllig och komplex smakbild. Möjligen något för söt för stilen. Men varför är den fatlagrad?! För det första passar det inte bra ihop med övriga smaker, och för det andra är det en kardinalsynd när det kommer till den här typen av öl! Visst - det finns exempel från Chimay och andra välkända bryggerier som har gjort samma sak i modern tid. Men det är enligt mig bara taffliga försök att försöka följa den senaste trenden. Det blir alltid sämre än originalet.
Men en Vow of Silence utan fatlagring hade jag gärna druckit en till av ikväll. Allt annat var riktigt bra med den.
![]()
Haha, jag som såg fel. Det är Barrels påsar till burgarna men du var ju på Stigbergets som bara finns på GötgatanVi var på Götgatan vid Slussen.
Håller med lite, har inte smakat just Idjit men jag hade tanken i huvudet när jag drack denna. Söt och sliskig rakt igenom, med eftertanke känner jag att 3,5/5 var ett högt betyg av mig på UntappdDugges Idjit - såhär ska en imperial stout smaka enligt mig! Tydliga brända toner, kaffe, lite lakrits (ej artificiell), låg sötma, väl avvägd bitterhet, en lätt syrlig knorr på slutet. Inga konstigheter här!
Bravo Dugges. Jag hade nästan glömt hur bra den här stilen egentligen kan vara. Landskapet är lite skadat av alla supersöta stouts med massa konstiga tillsatser och fatlagringar. (Looking at you Dersert in a Can-serien och Omnipollo). Här blir allt så mycket renare och ärligare. Felsmaker går inte att dölja på samma sätt heller vilket vittnar om vilket hantverk detta är.
![]()
Säljs i kollin om fyra vilket inte borde avskräcka någon ölnörd. Jag hade gärna tagit en till direkt efter denna ikväll.
Haha, jag som såg fel. Det är Barrels påsar till burgarna men du var ju på Stigbergets som bara finns på Götgatan![]()
Trevlig vertikal. Vilken tyckte ni var bäst?Vi kör en vertikal på stormaktsporter samt en whiskey från Höga Kusten som är lagrad på fat som innehållit stormaktsporter
![]()
Kaggen 2019 var bästTrevlig vertikal. Vilken tyckte ni var bäst?