• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om blånerade visare

Ostrand

Cartier
2-Faktor
Vet inte om den här platsar... Är de blånerade eller är de svarta?


IMG_20171120_115256105.jpg
 

Psykel

Patek
Vet inte om den här platsar... Är de blånerade eller är de svarta?


IMG_20171120_115256105.jpg
Direkt solljus är det bästa för att se om visare är blånerade. Kan vara knepigt i dessa tider, dock! En kraftig ficklampa eller möjligtvis lampan i mobilen kan säkert duga. Testa att belysa visarna lite från sidan så borde du se om dom är blånerade. Många av mina ser svarta ut i indirekt ljus.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Det vore på sin plats om Jämtlands Auktionsverk och dess anställda är transparenta med reklam för sina auktioner. Eller annonserar som andra kommersiella aktörer på marknaden.
Den enda som gör reklam är väl du? Svårt att tro att någon annan här kunnat utröna att det rörde sig om ett objekt därifrån innan du kommenterade.
 

Joakim C

Cartier
Att Jämtlands Auktionsbyrå inte har en policy (och Klocksnack) för anställda som postar objekt som sedan hamnar på deras auktioner är riktigt bedrövligt och oprofessionellt. Ungefär som att personalen på Kaplans eller Bukowskis skulle härja runt med bilder och "blänkare" på allehanda forum med sina objekt som säljs sedan säljs kommersiellt på auktionerna.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Att Jämtlands Auktionsbyrå inte har en policy (och Klocksnack) för anställda som postar objekt som sedan hamnar på deras auktioner är riktigt bedrövligt och oprofessionellt. Ungefär som att personalen på Kaplans eller Bukowskis skulle härja runt med bilder och "blänkare" på allehanda forum med sina objekt som säljs sedan säljs kommersiellt på auktionerna.
Jag vet helt ärligt inte vad ditt problem är då du varenda dag i nästintill varenda inlägg tar död på allt vad ett entusiastforum bör och ska handla om.
Jag kan bara hoppas att du får den hjälp du kan tänkas behöva.
 

rogart-63

Patek
Att Jämtlands Auktionsbyrå inte har en policy (och Klocksnack) för anställda som postar objekt som sedan hamnar på deras auktioner är riktigt bedrövligt och oprofessionellt. Ungefär som att personalen på Kaplans eller Bukowskis skulle härja runt med bilder och "blänkare" på allehanda forum med sina objekt som säljs sedan säljs kommersiellt på auktionerna.
Hur många är det inte som lägger ut sin/sina klockor på forumet. För att senare hamna i en säljes annons. Så länge som det inte sker öppet så ser jag inget fel i det. Hade ingen aning om att @Donkii jobba på Jämtlands Auktionsverk? Vill han posta en klocka så ser jag inget fel i det. Flyter säkert igenom en bunke fina klockor därigenom. Du kanske är avis?
 

Psykel

Patek
Att Jämtlands Auktionsbyrå inte har en policy (och Klocksnack) för anställda som postar objekt som sedan hamnar på deras auktioner är riktigt bedrövligt och oprofessionellt. Ungefär som att personalen på Kaplans eller Bukowskis skulle härja runt med bilder och "blänkare" på allehanda forum med sina objekt som säljs sedan säljs kommersiellt på auktionerna.
Håller du fortfarande på med det där gnället? Vad har @Donkii gjort dig?
 

Joakim C

Cartier
Jag vet helt ärligt inte vad ditt problem är då du varenda dag i nästintill varenda inlägg tar död på allt vad ett entusiastforum bör och ska handla om.
Jag kan bara hoppas att du får den hjälp du kan tänkas behöva.
Du är inte en entusiast/amatör, du är en kommersiell aktör på marknaden och borde agera och framstå som en sådan. Att Ni inte hyfsar er professionalitet på firman du arbetar år är minst sagt märkligt. Vilken hjälp åsyftar du? Köp reklamplats som andra gör och hyckla inte.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Du är inte en entusiast/amatör, du är en kommersiell aktör på marknaden och borde agera och framstå som en sådan. Att Ni inte hyfsar er professionalitet på firman du arbetar år är minst sagt märkligt. Vilken hjälp åsyftar du? Köp reklamplats som andra gör och hyckla inte.

Du riktar din frustration åt fel håll.

Kontakta forumägarna med dina invändningar. Det är ju de och inga andra som får göra en bedömning om det ska anses vara kommersiell postning eller inte, eller hur? Men då får du ju också vara beredd på att avsluta ditt korståg efter det om du inte får gehör...är du verkligen det?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Du är inte en entusiast/amatör, du är en kommersiell aktör på marknaden och borde agera och framstå som en sådan. Att Ni inte hyfsar er professionalitet på firman du arbetar år är minst sagt märkligt. Vilken hjälp åsyftar du? Köp reklamplats som andra gör och hyckla inte.
Det går verkligen inte att ta dig seriöst när du är helt ute och seglar i allt du skriver. Jag är här som privatperson och mitt konto har funnits här fyra år längre än vad jag "arbetat" hos Jämtlands Auktionsbyrå.
Jag har aldrig sålt något här i form av någon annan än mig själv och jag har dessutom gett dig möjligheten att ringa mig men du duckar för precis allt men fortsätter att spotta ur dig skit. Detta är sista gången jag svarar dig och jag hoppas du slutar skriva till mig i fortsättningen. Jag har varken intresse eller tålamod att fortsätta en huvudlös diskussion med någon som är så totalt taktlös och socialt missanpassad som dig. Trevlig kväll.
 

Joakim C

Cartier
Det går verkligen inte att ta dig seriöst när du är helt ute och seglar i allt du skriver. Jag är här som privatperson och mitt konto har funnits här fyra år längre än vad jag "arbetat" hos Jämtlands Auktionsbyrå.
Jag har aldrig sålt något här i form av någon annan än mig själv och jag har dessutom gett dig möjligheten att ringa mig men du duckar för precis allt men fortsätter att spotta ur dig skit. Detta är sista gången jag svarar dig och jag hoppas du slutar skriva till mig i fortsättningen. Jag har varken intresse eller tålamod att fortsätta en huvudlös diskussion med någon som är så totalt taktlös och socialt missanpassad som dig. Trevlig kväll.
- Hyckleri! Postar en bild på ett ur från "studion" på förutsätter jag din arbetsplats Jämtlands Auktionsbyrå och du kör amatörharangen. Det är konstigt att ett proffs inte vill framstå som just ett proffs...

Intressant också att en anställd på firman kallar folk för socialt missanpassade...
 
Senast ändrad:

Jens

Greedo
- Hyckleri! Postar en bild på ett ur från "studion" på förutsätter jag din arbetsplats Jämtlands Auktionsbyrå och du kör amatörharangen. Det är konstigt att ett proffs inte vill framstå som just ett proffs...

Intressant också att en anställd på firman kallar folk för socialt missanpassade...
Hade jag varit du så hade jag valt bort KS då TTT är var du hittar dina ”bröder o systrar” med liknande värderingar.
Ändå väljer du av ngn outgrundlig anledning att hänga på KS regelbundet som är ett bra mkt större forum där man får räkna med fler åsikter och inlägg från både nybörjare och folk med lång erfarenhet.
Tror att du skulle få mindre att bekymra dig över om du bara hängde på TTT.
Önskar dig en god jul med lugn och ro.


J
 

Joakim C

Cartier
Hade jag varit du så hade jag valt bort KS då TTT är var du hittar dina ”bröder o systrar” med liknande värderingar.
Ändå väljer du av ngn outgrundlig anledning att hänga på KS regelbundet som är ett bra mkt större forum där man får räkna med fler åsikter och inlägg från både nybörjare och folk med lång erfarenhet.
Tror att du skulle få mindre att bekymra dig över om du bara hängde på TTT.
Önskar dig en god jul med lugn och ro.


J
Käre Jens. Håll dig till sakfrågan, och vad tycker du? Firman det talas om är helt enkelt för snåla för att annonsera och utnyttjar den anställdes "entusiasm" för att göra reklam. Du får gärna följa flocken och angripa mig men spörsmålet kvarstår ändå.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag hade personligen inte haft något emot om tex Kaplans eller Bukowskis postat fina bilder och informativa inlägg om klockor de hade. Hade snarare tillfört än skadat forumet. Sorry för off-topic.

Tyvärr så lär det aldrig hända för att de är rädda för att folk ska bli förnärmade av det...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Käre Jens. Håll dig till sakfrågan, och vad tycker du? Firman det talas om är helt enkelt för snåla för att annonsera och utnyttjar den anställdes "entusiasm" för att göra reklam. Du får gärna följa flocken och angripa mig men spörsmålet kvarstår ändå.
Det är ENBART du som har detta spörsmål, ta det med Admin om du har problem med det och sluta sabba trådar med ditt tjafs som ingen annan än du bryr dig om.
 

Joakim C

Cartier
Det är ENBART du som har detta spörsmål, ta det med Admin om du har problem med det och sluta sabba trådar med ditt tjafs som ingen annan än du bryr dig om.
Där har du fel käre moderator. Det gjordes en omröstning för en tid sedan som pekade på att transparens är viktigt. Du kan ju tala med dina arbetsgivare - igen...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Där har du fel käre moderator. Det gjordes en omröstning för en tid sedan som pekade på att transparens är viktigt. Du kan ju tala med dina arbetsgivare - igen...
Hopas du förstår skillnaden mellan din generella poll och just det du diskuterar här. Som sagt, gör det själv för det är bara du som bryr dig.
 
Topp