Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg!Dagens blånerade visare
Sorry sent svar. Hamnade klantigt nog i en diskussion om kopior i den moderna delen av forumet. Har fått tillbaka lite intresse i moderna klockor men vet inte hur jag ska klara av den delen av forumet ärligt talatSnygg!
Vart fiskade du upp den, om man får fråga?
Haha det är helt okey! Jag förstår dock vad du menar...Sorry sent svar. Hamnade klantigt nog i en diskussion om kopior i den moderna delen av forumet. Har fått tillbaka lite intresse i moderna klockor men vet inte hur jag ska klara av den delen av forumet ärligt talat
Hur som... Tack! Jag gillar den också och plockade för en tusing på Tratten. 36mm stålboett. Tyvärr 17mm bandbredd vilket är lite svårt men helheten är ball tycker jag
Ja den är lite ovanlig look, med lite speciell form generellt på boett och luggar. Hade dock föredragit "kantigare" luggar med 18mm bandbreddHaha det är helt okey! Jag förstår dock vad du menar...
Tur att man gillar vintage allra mest!
Ja, den var fin! Jaså? Vad spännande med den kombon (36mm med 17mm:s luggar) måste ge en lite ovanlig look?
Haha man kan inte få allt!Ja den är lite ovanlig look, med lite speciell form generellt på boett och luggar. Hade dock föredragit "kantigare" luggar med 18mm bandbredd
Otroligt fina alla tre! Bra länkar med! Din longines är jag mycket avundsjuk på!
Hej, har en likadan som har börjat fortat sig. Vet du någon som servar dessa? Har hört att det är väldigt få reservdelar m.m. Med vänlig hälsning,Tackar! Ännu ett "damur" som visade sig vara ett litet herrur. Se även Eternan ovan.
Edit: Dom är stiliga tillsammans! Samma mått och liknande boetter. Förmodligen ungefär lika gamla också. Eternan är från 1932.
Nope, noll koll tyvärr. Farfars Klocka eller ABC i Stockholm? Annars kan du nog höra efter på hemslöjdsavdelningen här på KS.Hej, har en likadan som har börjat fortat sig. Vet du någon som servar dessa? Har hört att det är väldigt få reservdelar m.m. Med vänlig hälsning,
Otrolig!Den vackraste som jag haft på handleden. GS SBGW235
Japp! Tyvärr för nojig för bara 3atm så släppte den....Otrolig!
Den är grym men en bra bit ifrån vintageDen vackraste som jag haft på handleden. GS SBGW235
NejDen är grym men en bra bit ifrån vintage
Tillverkad 2017-> tror jag blir svårt att försvara som vintage
2019...En klassikerTillverkad 2017-> tror jag blir svårt att försvara som vintage
Den där var snygg!Bauhaus med blånerade visare.