• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om blånerade visare

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Dagens blånerade visare
IMG_20190715_080444.jpg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Snygg!
Vart fiskade du upp den, om man får fråga?
Sorry sent svar. Hamnade klantigt nog i en diskussion om kopior i den moderna delen av forumet. Har fått tillbaka lite intresse i moderna klockor men vet inte hur jag ska klara av den delen av forumet ärligt talat :D

Hur som... Tack! Jag gillar den också och plockade för en tusing på Tratten. 36mm stålboett. Tyvärr 17mm bandbredd vilket är lite svårt men helheten är ball tycker jag :)
 

deddas

Rolex
Sorry sent svar. Hamnade klantigt nog i en diskussion om kopior i den moderna delen av forumet. Har fått tillbaka lite intresse i moderna klockor men vet inte hur jag ska klara av den delen av forumet ärligt talat :D

Hur som... Tack! Jag gillar den också och plockade för en tusing på Tratten. 36mm stålboett. Tyvärr 17mm bandbredd vilket är lite svårt men helheten är ball tycker jag :)
Haha det är helt okey! Jag förstår dock vad du menar...
Tur att man gillar vintage allra mest!
Ja, den var fin! Jaså? Vad spännande med den kombon (36mm med 17mm:s luggar) måste ge en lite ovanlig look?
 

Erkansan77

Breitling
Tackar! Ännu ett "damur" som visade sig vara ett litet herrur. Se även Eternan ovan.
Edit: Dom är stiliga tillsammans! Samma mått och liknande boetter. Förmodligen ungefär lika gamla också. Eternan är från 1932.
IMG_6052.JPG
Hej, har en likadan som har börjat fortat sig. Vet du någon som servar dessa? Har hört att det är väldigt få reservdelar m.m. Med vänlig hälsning,
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Mycket bra tråd! Gammal men go tråd.
Har alltid trott att det finns en anledning på just visare. Men inte orkat googla. Tittar jag på samlingen så verkar det vara vanligt på klockor 1920-1945. Sedan verkar rostfritt stål tagit över?

Är faktiskt blånerade visare på min Rolex, vilket jag inte funderat på tidigare. Syns i vissa ljus. Dem nya hommage klockorna verkar imitera blånerade visare, men antar att dem är blåfärgade rostfria visare? Intressant.
20201029_195107.jpg
 
Topp