Smiths so nice - have to post it twice
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt intressant fynd! Mig veterligen har Speedmastern bara förekommit i amerikanska armén (då via deras European Exchange system). Skulle vara spännande att veta mer om klockan du harHej, är det någon som vet om försvaret utfärdade Speedmaster? Har en som är märkt med tre kronor och "5" Någon som har någon idé? Det är en 145.022 från ca 1981. Har sökt lite men inte hittat något.
Nu blev jag nyfiken!Bytte just band till mesh på min Seiko 7546
I väntan på att det dyker upp ett originalband.
Dock inget i sikte ännu...
Nu blev jag nyfiken!
Vad har den modellen för militär koppling?
Har själv en likadan nämligen.
Det var som fan. Måste dubbelkolla min, men är ganska säker på att det är en civil version tyvärr. Här är en bild från mobilen som jag tog i somras:
Meeen va tusan din hoarderTrippel Seiko 7T27-7A20
Den där är läcker. Samtida med Seiko Viggen får man anta ?Bytte just band till mesh på min Seiko 7546
I väntan på att det dyker upp ett originalband.
Dock inget i sikte ännu...
Fina men ingen är vintage eller issued?-Min militärinspirerade trio hör hemma i den här tråden
Fina men ingen är vintage eller issued?
Vi försöker hålla det till riktiga använda militärur. Vintage måste de däremot vara då du är i vintageavdelningen.-Oj var det ett måste att de skulle vara vintage eller issued? I så fall har jag missat det.
Vi försöker hålla det till riktiga använda militärur. Vintage måste de däremot vara då du är i vintageavdelningen.
Kul fynd, grattis!Hittade denna rackaren i en hög skräp jag köpt från tradera för cirka 300kr. Den verkar inte gå, men den ser fin ut i verket och som att den borde gå vid ett batteribyte. Så jag ska försöka mig på det. Vet inte så mycket om den annat än att den ska vara issued till Viggen-piloter. Är det något mer jag behöver veta/tänka på vad gäller den här?
Synd att jag inte har originallänken dock, vad för band tror ni skulle passa till den?
Ajdå, jag hörde något litet ramla ner när jag öppnade den. Tänkte att det var smuts eller något. Men det betyder att den finns här iallafall, får bara gå och leta upp den, tack!Kul fynd, grattis!
Se till att inte tappa bort den lilla guldiga "metall-klon/-fjädern", som ser ut som en bit av ett insektsben typ, som behövs för att ljudet/larmet ska funka, när du håller på med den öppen sådär. Brukar kunna försvinna lätt, och tyvärr ser jag den inte riktigt på dina bilder...
Hittade denna rackaren i en hög skräp jag köpt från tradera för cirka 300kr. Den verkar inte gå, men den ser fin ut i verket och som att den borde gå vid ett batteribyte. Så jag ska försöka mig på det. Vet inte så mycket om den annat än att den ska vara issued till Viggen-piloter. Är det något mer jag behöver veta/tänka på vad gäller den här?
Synd att jag inte har originallänken dock, vad för band tror ni skulle passa till den?
Verkar inte kunna hitta den Hur ska den se ut? Någon som har bild?Inte illa, bra hög du köpte. Trasslade till det med nämnda fjäder själv, mycket viktigt för digi -funktionerna att den sitter på rätt plats.
Jag har en original länk liggande om du är intresserad, lite osäker på längd men kan nog rota fram en bild med mått om intresse finns.
God Jul !
Nu har jag fått hem batteriet. Men jag har inga mejslar små nog att få upp "hållaren". Så jag tänkte skicka den till någon istället. Jag har en urmakare i Ängelholm jag brukar skicka till, men det kanske finns någon forum-medlem som också håller på med sådana här ur?Hittade denna rackaren i en hög skräp jag köpt från tradera för cirka 300kr. Den verkar inte gå, men den ser fin ut i verket och som att den borde gå vid ett batteribyte. Så jag ska försöka mig på det. Vet inte så mycket om den annat än att den ska vara issued till Viggen-piloter. Är det något mer jag behöver veta/tänka på vad gäller den här?
Nästan synd men har givetvis viss förståelse!!Sista dagen med den här skönheten innan den går o lägger sig i bankfacket igen
Kul med stämplingen på lädret. Riktigt fin klockaSista dagen med den här skönheten innan den går o lägger sig i bankfacket igen