BRATTÅS
Silver
En underbar IKON. Kan inte bli bättre! Jävig förståsFindykara på ikväll:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En underbar IKON. Kan inte bli bättre! Jävig förståsFindykara på ikväll:
Alle CWC'er har fasta bandstift. Usikker på Hamilton, men vil tro det.En liten snabb fråga:
Har alla vintage CWC och Hamilton W10 fasta bandstift?
Fin, original nato-band med mässingsdetaljer?CWC Diver issued til Royal Navy i 1981
Original nato-band, men med ståldetaljer. Stålet er gammelt og korrodert.Fin, original nato-band med mässingsdetaljer?
Även ”lost navigator” har fasta bandstiftAlle CWC'er har fasta bandstift. Usikker på Hamilton, men vil tro det.
Nice!!!3 x Viggen - äntligen !
Grattis!!! Snygg trio + kombinationen med de två givna attributen!!! Lite avis!!!!3 x Viggen - äntligen !
STORT Grattis ! Utsökt trio! Brödraskapsdiplomet smäller oerhört Högt !! P.S. Den engelska Viggen modellen har jag också. D.S.Grattis!!! Snygg trio + kombinationen med de två givna attributen!!! Lite avis!!!!
Tackar ödmjukast.STORT Grattis ! Utsökt trio! Brödraskapsdiplomet smäller oerhört Högt !! P.S. Den engelska Viggen modellen har jag också. D.S.
3 x Viggen - äntligen !
För er som inte sett denna så är den rätt trevlig:
Mycket stiligt!
Härligt att du landade (pun intended) en komplett Lemania till slut! Mycket kul!
Och lite avis blir man allt!
Tack för länken. Väldigt intressant.För er som inte sett denna så är den rätt trevlig:
Nu lever den igen och sitter på armen.Mitt första militärur är nu påväg hem, varit lite sugen på en GG-W-13 Hamilton/Benrus ett tag så denna ropades hem från bukten, den saknar krona så den får åka iväg på spa direkt. Outforskad mark för mig så får se om det blir ett bra köp eller inte.
Blev ju grym med strapet!Nu lever den igen och sitter på armen.
Ja bra tipsBlev ju grym med strapet!
Är det den där luffaren på Facebook som ljuger om service och militär proveniens och vill ha typ 7000 kr?Någon som ägt en sådan här? Lite sugen på att köpa hem en men den är utan servicehistorik osv men ska enligt säljare gå bra. Vad är rimligt pris dessutom? Ny här i vintagevärlden.. Tacksam för svar!
Haha ja, kände mig väldigt skeptisk till pris o bakgrund därav frågade jag runt lite här med tänkte jag. Men fick svar av en innan angående klockan i PM så vet att jag ska hålla mig borta!Är det den där luffaren på Facebook som ljuger om service och militär proveniens och vill ha typ 7000 kr?
MKBKanske mitt första inlägg i tråden..,
Inte varit särskilt intresserad av militärkopplingar tidigare (och inte jättesäker på att jag är det nu - men klockorna är jäkligt coola).
Lite nyfiken är jag dock på vem som faktiskt hade dessa klockor? Antar att det avhandlats tidigare i tråden, men jag lyckas inte riktigt med sökarbetet.
Någon som sitter på svaren?
Ascool klocka! Haft några st. Issued 67-70 och i rätt stora nummer så inte så svårt att hitta. 1967 kom den även som 6B (RAF issued). Vanligt med mod dials/hands. Ibland saknar de dustcover. Behöver du känna att den har samma verk som vid födsel så är det lite bökigt men finns trådar i ämnet på internätz. 1970 är förövrigt Smiths sista prod år.Sugen på en Smiths!
Jag är ju lite av en anglofil och har alltid gillat dessa men aldrig haft nån. Tänkte läsa in mig nu och skaffa en!
Är det nån som sitter på nån bra special info jag behöver ha?
Finns det 1970?
Jag hoppas att det kan bli min "Brexit watch".... ...babom-tsss...
.
Snyggt fångat. Mycket intressant.Denna kom med posten idag .