• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om militära klockor.....

BRATTÅS

Panerai
Findykara på ikväll:
11704E0D-ECAB-4D2F-BDFD-F61508D4261C.jpeg
En underbar IKON. Kan inte bli bättre! Jävig förstås :)
 

Lindrothh

Cartier
Någon som ägt en sådan här? Lite sugen på att köpa hem en men den är utan servicehistorik osv men ska enligt säljare gå bra. Vad är rimligt pris dessutom? Ny här i vintagevärlden.. Tacksam för svar!
 

Bilagor

  • 5BA76D79-7997-4B3D-9F57-2D58205FB50F.png
    5BA76D79-7997-4B3D-9F57-2D58205FB50F.png
    809.4 KB · Visningar: 5

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Sugen på en Smiths!
Jag är ju lite av en anglofil och har alltid gillat dessa men aldrig haft nån. Tänkte läsa in mig nu och skaffa en!
Är det nån som sitter på nån bra special info jag behöver ha?
Finns det 1970?
Jag hoppas att det kan bli min "Brexit watch".... ...babom-tsss... :D
.
Smithsw10-AS.jpg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Kanske mitt första inlägg i tråden..,
Inte varit särskilt intresserad av militärkopplingar tidigare (och inte jättesäker på att jag är det nu - men klockorna är jäkligt coola).
Lite nyfiken är jag dock på vem som faktiskt hade dessa klockor? Antar att det avhandlats tidigare i tråden, men jag lyckas inte riktigt med sökarbetet.
Någon som sitter på svaren?

0B57CC95-40F5-48B4-943F-23E7275F64E6.jpeg


1A1FD62C-DCE2-4C5D-8F62-F52E2241FBCD.jpeg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Kanske mitt första inlägg i tråden..,
Inte varit särskilt intresserad av militärkopplingar tidigare (och inte jättesäker på att jag är det nu - men klockorna är jäkligt coola).
Lite nyfiken är jag dock på vem som faktiskt hade dessa klockor? Antar att det avhandlats tidigare i tråden, men jag lyckas inte riktigt med sökarbetet.
Någon som sitter på svaren?

0B57CC95-40F5-48B4-943F-23E7275F64E6.jpeg


1A1FD62C-DCE2-4C5D-8F62-F52E2241FBCD.jpeg
MKB
Motoriserade Klocknörds Brigaden.
Och möjligtvis infanteriet antar jag?
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Sugen på en Smiths!
Jag är ju lite av en anglofil och har alltid gillat dessa men aldrig haft nån. Tänkte läsa in mig nu och skaffa en!
Är det nån som sitter på nån bra special info jag behöver ha?
Finns det 1970?
Jag hoppas att det kan bli min "Brexit watch".... ...babom-tsss... :D
.
Smithsw10-AS.jpg
Ascool klocka! Haft några st. Issued 67-70 och i rätt stora nummer så inte så svårt att hitta. 1967 kom den även som 6B (RAF issued). Vanligt med mod dials/hands. Ibland saknar de dustcover. Behöver du känna att den har samma verk som vid födsel så är det lite bökigt men finns trådar i ämnet på internätz. 1970 är förövrigt Smiths sista prod år.
 
Senast ändrad:
Topp