Att JLC gjort militära ur känner jag till men de liknar inte ovan modell.En av dirty dozen klockorna är väl en JLC om jag inte missminner mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Att JLC gjort militära ur känner jag till men de liknar inte ovan modell.En av dirty dozen klockorna är väl en JLC om jag inte missminner mig
Det vågar jag inte svara på. Av min snabba googling så tror jag inte det. Det verkar vara en vanlig JLC från perioden 30-40 tal. Inte del av Dirty Dozen som Zacke också sa tidigare.Är den issued?
Jag förstår om du tänker att den har ett ”militärt utseende”, det kan jag hålla med om men jag tror det är en ”vanlig klocka” som liknar de modeller som fanns på den tiden och som också liknar modeller som är sk ”issued”. Hur som helst är det en fin klocka som jag gärna hade ägtDet vågar jag inte svara på. Av min snabba googling så tror jag inte det. Det verkar vara en vanlig JLC från perioden 30-40 tal. Inte del av Dirty Dozen som Zacke också sa tidigare.
Coolt. Hur ser man att den är issued? är det tre kronor eller någon annan sorts gravyr på baksidan?
Svensk dykare
Varken vintage eller militär.Var ute en sväng på byn idag och fick se en dylik i ett skyltfönster. En av de snyggaste klockor jag sett på länge. Datumfönstret stör mig dock lite, men inte alltför mycket.
Ref: BR V1 - 92
Enligt Bell & Ross hemsida heter uret BR V1 - 92 Military. Jag trodde att den skulle passa in i "Tråden om militära klockor".Varken vintage eller militär.
Om du tittar vad du är i för tråd och avdelning förstår du nog vad jag menar?Enligt Bell & Ross hemsida heter uret BR V1 - 92 Military. Jag trodde att den skulle passa in i "Tråden om militära klockor".
Var inte precis ALLA liknande grejer kronmärkta på den tiden? Den ser ut som en billig postorderklocka.Har hittat en klocka med märket KRONAN
Baksidan är inte kronmärkt, men är märkt 1956
Kan den ha militärt ursprung eller någon anknytning till det militära i någon form?
Är det någon som vet mer om märket?
Snyggt med långa bandhorn och clean tavla
Skoj klocka, men jag ser inget som tyder på att den hör hemma i den här tråden.Facit från okänt årtionde. Baksidan hintar om att den skulle locka flyg intresserade.
Tyvärr inte i stål och den är välanvänd, första ägaren måste grävt grus, med händerna.
Meget penPå tradera nu,lägger om bilder för att dokumentera. Norsk militärklocka Luftforsvaret.
Verkar säljas av watchoutforsale här också:På tradera nu,lägger om bilder för att dokumentera. Norsk militärklocka Luftforsvaret.
Då bör @Diogenes kunna berätta mer, kanske? Jäkligt fräck klocka.Verkar säljas av watchoutforsale här också:
https://watchoutforsale.com/collections/all-watches/products/ebel-chronograph
Kan förtydligas att ingen vet om dessa verkligen var ett militärur. Har en märkt Kronometer Stockholm själv. Denna har väl sålts på forumet minst en gång?På tradera nu,lägger om bilder för att dokumentera. Norsk militärklocka Luftforsvaret.
Då bör @Diogenes kunna berätta mer, kanske? Jäkligt fräck klocka.
Kan förtydligas att ingen vet om dessa verkligen var ett militärur. Har en märkt Kronometer Stockholm själv. Denna har väl sålts på forumet minst en gång?
Har sett många sådana "DPW" på ebay med olika sköldar och liknande på urtavlan. Vad är historian bakom dessa, är de issued?
Nyinkommen Squadroni Ellicoteri