• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om militära klockor.....

Några ur från 1914 från till 1972 med sina samtida förtjänstmedaljer + en senare - gissa vilken...

Bilagor

• samling.jpg
    samling.jpg
    660 KB · Visningar: 41
_20200924_183330.JPG

Vet inte riktigt hur gammal den här är. Ska maila West End och fråga. De verkar vara väldigt hjälpsamma om de har kvar uppgifter i arkiven.

Passar på att efterlysa en någorlunda korrekt krona. Skicka gärna ett pm om du tror att du har något passande som ligger och skräpar! :)

726E7D67-2752-4AE5-A440-4C0C57272142.jpeg
En liten smula OT möjligtvis, men någon som har pejling på vad denna Candino samt motsvarande City har för originalband? Dom kanske inte ens levererades med band, utan det kanske slängdes på lite av varje?! Vad är isåfall tidsenligt till dessa tycker ni?

vet inte vad som är ”rätt” band på denna, eller vad dom hade ursprungligen, men jag tycker att ett svart läderband matchar fint :)
D07D5E03-F245-4D73-8A76-868DDA3DA474.jpeg

726E7D67-2752-4AE5-A440-4C0C57272142.jpeg
En liten smula OT möjligtvis, men någon som har pejling på vad denna Candino samt motsvarande City har för originalband? Dom kanske inte ens levererades med band, utan det kanske slängdes på lite av varje?! Vad är isåfall tidsenligt till dessa tycker ni?
Japp, det är nog sannolikt så att det var det som gällde. Det får nog bli så. Det matchar dessutom em svart tavla bättre.
Borde säkert gå att rassla fram nåt foto via google på en soldat med klockan synlig.

Lycka till med det, jag har inte lyckats, men det vore verkligen kul att se, med antingen candino eller cityn! Det skulle kunna besvara en hel del frågor, eftersom man ju inte riktigt har koll på vem som använde dessa
Hittade detta foto. Väldigt otydligt, men kan det vara en Candino eller City på handleden? Ser ut som ett svart läderband hur som helst.
%C3%96verste_Lars_Andersson%2C_regementschef_K_3_1983-1985_KBGF.010598.jpg

Thanks. I do not know how unusual, but I only know another and it is in white metal. This is in solid steel.
Hej, mycket trevlig Helvetia sportklocka.

Om du vill veta mer, ta en titt på min hemsida här:

Du kan också söka efter serienumret för att datera det.

Tack. Carl.

Vad händer här? Säljaren hävdar att det är en kopia och vill avbryta auktionen, men jag tycker den ser ok ut.
Kanske fått ett bud och sålt klockan utanför tradera?
Screenshot_20201109-223633_Chrome.jpg

Troligen, el. Så har han bilder på verket som han hävdar inte är korrekt.
Svårt att veta vad som hänt helt klart.

Tillbaka
Topp