Nja, så mycket bilder på M märkta finns väl inte av förklarliga skäl. Däremot finns många bilder på de olika modellerna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns mycket bilder om man googlar
Nja, så mycket bilder på M märkta finns väl inte av förklarliga skäl.
Nja, så mycket bilder på M märkta finns väl inte av förklarliga skäl. Däremot finns många bilder på de olika modellerna.
Har du sett en enda bild på en av den variant du säljer som är M-märkt? Och vill du i så fall dela med dig?Vad som menas är att det finns en hel del bilder på de 8950 modeller som även användes i flygvapnet. Men just bilder på M märkta finns inte så många av eftersom den användargruppen var mycket begränsad jämfört med antalet producerade.
Har inte sett det själv. Är ganska okunnig om vilka modeller som flygvapnet använde. Det är därför jag fått lite info av en gammal klasskompis som var viggen pilot på 80talet. Han påstår stt man kunde välja på tre eller fler liknande modeller. Den han valde hade svarta emblem ovan och under urtavlan och liknar den jag har. Därför kan man antaga att modellen fanns att välja på.Har du sett en enda bild på en av den variant du säljer som är M-märkt? Och vill du i så fall dela med dig?
Man får väl förmoda att du inte ens tror på det där själv eftersom ”Viggen” verkar ha försvunnit ur annonsen.Har inte sett det själv. Är ganska okunnig om vilka modeller som flygvapnet använde. Det är därför jag fått lite info av en gammal klasskompis som var viggen pilot på 80talet. Han påstår stt man kunde välja på tre eller fler liknande modeller. Den han valde hade svarta emblem ovan och under urtavlan och liknar den jag har. Därför kan man antaga att modellen fanns att välja på.
Brittiska militären: Du får en issued CWC G10 för 2000-3000 kr. Dyker ofta upp här på köp och sälj.Söker tips på klockor med olika typer av militärkoppling! Är ute efter en som har koppling till den svenska militären, en med koppling till det brittiska militären och en med koppling till Tyskland.
Alla tips mottages!
Budget, cirka 5k per klocka.
Brittiska militären: Du får en issued CWC G10 för 2000-3000 kr. Dyker ofta upp här på köp och sälj.
Svenska militären: City eller Candino. Ska ha tre kronor-märkning. Ca 3000-6000 kr. Håll koll här eller på Tradera.
Det finns givetvis fler modeller men ovanstående är de första jag kommer att tänka på och alla är relativt lätta att få tag på.
Tyskland har jag dålig koll på.
Du får inte in vintage, militärt och 40mm i en budget på 5k per klocka. Tror ev. du kan få in en modernare CWC-dykare som är issued i en budget på 15 dock.Tack för svar, uppskattat!
Givet att jag har ganska stora handleder, några tips på klockor som är 40mm eller större?
Semivintage kanske? Asientillverkad Poseidon från 90-talet borde väl rymmas i budgeten om man mot förmodan lyckas hitta en med gravyr. Eller Seiko ”Viggen”, förutsatt lite tur och auktionstrålande. Den senare kanske är en aning mindre än 40 mm iofs? Det var länge sedan jag läste på om den.Du får inte in vintage, militärt och 40mm i en budget på 5k per klocka. Tror ev. du kan få in en modernare CWC-dykare som är issued i en budget på 15 dock.
Jo, möjligen... Finns säkert asientillverkade motsvarigheter i Tyskland/Storbrittanien också, som är av modernare snitt.Semivintage kanske? Asientillverkad Poseidon från 90-talet borde väl rymmas i budgeten om man mot förmodan lyckas hitta en med gravyr. Eller Seiko ”Viggen”, förutsatt lite tur och auktionstrålande. Den senare kanske är en aning mindre än 40 mm iofs? Det var länge sedan jag läste på om den.
Hmm… Ana-digi-BUND kanske. Brittiskt blir nog svårare. @Dinkans hur stark behöver militärkopplingen vara? Nöjer du dig med civila exemplar av samma modeller tilldelats i det militära blir det här mycket billigare och lättare. Åtminstone den svenska och brittiska.Jo, möjligen... Finns säkert asientillverkade motsvarigheter i Tyskland/Storbrittanien också, som är av modernare snitt.
(Nu blev det lite tjall på linjen... webbläsarknas)Söker tips på klockor med olika typer av militärkoppling! Är ute efter en som har koppling till den svenska militären, en med koppling till det brittiska militären och en med koppling till Tyskland.
Alla tips mottages!
Budget, cirka 5k per klocka.
En klocka med brittisk militär koppling är även Elliot Brown Holton Professional.Tack för svar, uppskattat!
Givet att jag har ganska stora handleder, några tips på klockor som är 40mm eller större?
Är inte jätteinsatt i dessa, men spontant så skulle jag säga ett det är fel krona på den undre. Har du inga bättre bilder?Har en fråga om Lemania TG195, kom de med olika kronor? På bilden är en med senare märkning (små kronor) och en med tidigare (stora kronor). Kanske jag som tolkar märkningarna fel, hojta insp fall. Ser ut som olika pushers också? Den som enligt mig är tidigare har en krona i gammal stil, men hittar inga andra ex med liknande krona.
Av första anblick att döma är de fula som stryk och efterblivet prissatta. Dessutom är de varken militära eller vintage.Har någon nått att säga om mtm watches? Hittar nästan ingenting om dem här på klocksnack
Har bara den här på kronorna, lite svår säljare... Men jag tror som du och utgår nog från att det är fel krona. Återkommer om det blir napp Tack!Är inte jätteinsatt i dessa, men spontant så skulle jag säga ett det är fel krona på den undre. Har du inga bättre bilder?
Menar du att den pensionerade ubåtsofficeren kunde bekräfta att Breitling var specifikt inköpt för användning på ubåtar? Jag har tidigare trott att Breitling användes allmänt inom marinen en mycket kort tid i början av 70-talet, som efterföljare till kronograferna (i kronologisk ordning) Excelsior Park, Minerva och Pronto.(?)Ja elle nej. Försvarsmakten hade inget att på HQ men en bekant med rötterna inom flottan hade frågat runt på en kamratförening och där fått napp från en pensionerad u-båtsofficer
Ja, min bekante vän som jobbar inom flottan hade frågat runt och då fått "napp" från denne före detta ubåtsofficer. Min bekante vän hade visat fotografier på min klocka vilken hade blivit igenkänd som en klockan man hade brukat ombord på ubåtar.Menar du att den pensionerade ubåtsofficeren kunde bekräfta att Breitling var specifikt inköpt för användning på ubåtar? Jag har tidigare trott att Breitling användes allmänt inom marinen en mycket kort tid i början av 70-talet, som efterföljare till kronograferna (i kronologisk ordning) Excelsior Park, Minerva och Pronto.(?)
Precis vad jag har funnit också. Dock inga uppgifter om priser 1974Verket är Valjoux 7740 och ref 7103-n. Modellen kallas ibland "long playing" och hade som civil version i handeln 1974 ett ca-pris inkl moms på 844kr och 449kr som partipris.