Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan du inte sälja den där till mig?Jag fortsätter fylla på när alla andra är tråkiga och sitter och trycker på bilderna
Viggen seiko på tysk issued bund.
Jag köper den gärna jag medJag fortsätter fylla på när alla andra är tråkiga och sitter och trycker på bilderna
Viggen seiko på tysk issued bund.
Hör av mig om det blir aktuelltKan du inte sälja den där till mig?
Ja precis.Jag köper den gärna jag med
Jag visste inte att det fanns en Seiko Viggen innan jag såg din här. Ersatte den Lemanian vid någon tidpunkt?
Vad har du att berätta om den?
Hör av mig om det blir aktuellt
Ja precis.
Inte jätte mycket mer än det du skrev. Ersättaren till lemania och en ovanlig klocka. Tog mig ett bra tag att få tag på en.
Mycket fin!Luftforsvaret bund på loppis bund rem
Mycket fin!
Hade varit kul med en city! Rak mellan bandhornen, ser ut som arabisk 9 och 12aMan blir ju lite nyfiken på vad A-Dyk bar på 60-talet. Vad tror ni?
Det hade varit riktigt roligt! Svårt att se på bilden men den ser ut att inte ha vridring?Hade varit kul med en city! Rak mellan bandhornen, ser ut som arabisk 9 och 12a
BortplockadDet hade varit riktigt roligt! Svårt att se på bilden men den ser ut att inte ha vridring?
Ja, men han var prins på den tiden.Kungen
Nästan så det ser ut som en Candino.
Kan det vara någon form av Skindiver?Man blir ju lite nyfiken på vad A-Dyk bar på 60-talet. Vad tror ni?
Någon Aquastar kanske?Man blir ju lite nyfiken på vad A-Dyk bar på 60-talet. Vad tror ni?
Precis en sån jag tänkte på!
Underbar. Posta gärna när du har den färdig!Återupplivningsinsatser pågår på denna DH märkta stålklump.
Hittat krona, installerat kronhals och städat upp tavla. Kan ha visare mem det tar emot att slakta en fin viking sport för dem, så om någon har visare till en Doxa 1 (12") tas förslag gärna emot. Nästa steg är indexrelumande.
Ha en bra dag allihopa!
Kompletterar med en bild på en påstådd NOS variant av samma som referens:
@embassyone m.fl. Är verkligen den "Viggen" du säljer här samma modell som de piloterna fick? Har aldrig sett just den boetten och med den länken, varit m-märkt. Upplys mig gärna! Thread 'Citizen 8950 "Viggen" + 2st Citizen 8950 SÅLDA + Casio SGW-100' https://klocksnack.se/threads/citizen-8950-viggen-2st-citizen-8950-sÅlda-casio-sgw-100.173069/
Jo, jag har sett 2 olika varianter under de ca 11 åren jag varit sjukligt intresserad av armbandsur, dock så har alla med m-märkning haft svart tavla och svärdvisare, samt "säkerhetsbygel" på länklåset. De olika beteckningarna har varit 8950 (80-tal) samt 8952 (90-tal), och de har haft några små skillnader på tavla, ändlänkar samt baklock. Har dock inte sett din typ av luggar och länk på någon m-märkt.Hej,
Piloterna fick tydligen olika modeller av 8950. Finns mycket bilder om man googlar. Även visarna kunde variera också. Det fanns svärd, mercedes och raka visare beroende på boetten. En kompis var pilot på just Viggen, och han tycker sig komma ihåg att hans hade med raka visare.