• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om militära klockor.....

Dags för en bump av tråden.
Min Lemania har fått en militärkompis i en tjeckisk militärklocka, Eterna från flygvapnet.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Tack igen @Gummo för tips och hets, som bonus slipper du höra tjatet om att jag ska köpa din mer :)
 
Som jag misstänkte. Civila tavlan och 38mm ska vad jag läst inte vara issued. 40mm på den jag har.
De militära tjeckiska Eternas du och jag refererar till har väl två storlekar utan krona, 36mm och 38mm?
Tjeckiska militära Longines var väl lite större i boettform, 40mm (utan krona)?
Det finns fyra eller fem tavelvarianter på dessa Eternor, har själv inte hittat några uppgifter på att det endast är en tavla av dessa som använts till de militära klockorna.
 
De militära tjeckiska Eternas du och jag refererar till har väl två storlekar utan krona, 36mm och 38mm?
Tjeckiska militära Longines var väl lite större i boettform, 40mm (utan krona)?
Det finns fyra eller fem tavelvarianter på dessa Eternor, har själv inte hittat några uppgifter på att det endast är en tavla av dessa som använts till de militära klockorna.
Sorry!
Du har rätt vad gäller storlek, vet fasen inte varifrån jag fick 40mm. 36 & 38mm varpå 38an är den som är bekräftad till flygvapnet så du har helt rätt :) 38 & 40mm var det jag utgick från i mitt resonemang:facepalm: Vad kommer du köra för band :) ?
 
Sorry!
Du har rätt vad gäller storlek, vet fasen inte varifrån jag fick 40mm. 36 & 38mm varpå 38an är den som är bekräftad till flygvapnet så du har helt rätt :) 38 & 40mm var det jag utgick från i mitt resonemang:facepalm: Vad kommer du köra för band :) ?
Just nu kör jag på det elastiska dykarbandet som på sista bilden men jag måste hitta något roligt tvådelat band på sikt, kanske kanvas? :)
 
Min version någonstans mellan 9-11 kSEK, Donkii's med annan tavla och den snygga graveringen på boetten kl. 11 är dyrare:)
Nu är min inte något top ex vad gäller tavla och visare men jag betalade €1650 eller om det var €1550, såg en på auktion förra året som gick för €2100 inkl slag men den var fantastisk.
 
Tillbaka
Topp