• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om militära klockor.....

Heuer Luftforsvaret
D7472618-0976-4846-BAD6-F74FA47180F1_zpsaivrsyh2.jpg

2BAF6DAB-363D-4505-AD98-07C95E4BADAE_zpsnypopguu.jpg

Brothers in arms, Mil Sub'en er dog ikke min. (Beklager dårlig bilde)
C1586B93-42A0-4D8E-AEB0-2E2426EA51E3_zps0bmrci4y.jpg

Close up av Mil Sub
F62ACAE8-433D-44BE-A0E0-D51E78F4EE0C_zpskjgqks4m.jpg

Det er 'war patina' på den der!:)

Hehe, takk for det. Det er dog viktig å poengtere igjen at 5517 ikke er min klokke. Dessverre!:bored:

Den ser onekligen annorlunda ut mot de 5517 jag sett tidigare, bezelringen kronskydden osv. tycker även att timvisaren ser annorlunda ut. Är det bara jag som inbillar mig?

Den ser onekligen annorlunda ut mot de 5517 jag sett tidigare, bezelringen kronskydden osv. tycker även att timvisaren ser annorlunda ut. Är det bara jag som inbillar mig?

Når jeg sammenligner bilder funnet på nett, så tenker jeg også det samme. Alle tre viserne, CG, bezelring, og kanskje også lug'ene ser litt annerledes ut.
Jeg har hørt at det ble gjort mye rart med disse på 80-tallet, bl.a boret opp lugholes, byttet til 5513 skive osv...men ingenting som forklarer ovennevnte. Kan det ha vært flere utgaver med samme refnr?
Eier er såvidt meg bekjent en meget seriøs samler.

Når jeg sammenligner bilder funnet på nett, så tenker jeg også det samme. Alle tre viserne, CG, bezelring, og kanskje også lug'ene ser litt annerledes ut.
Jeg har hørt at det ble gjort mye rart med disse på 80-tallet, bl.a boret opp lugholes, byttet til 5513 skive osv...men ingenting som forklarer ovennevnte. Kan det ha vært flere utgaver med samme refnr?
Eier er såvidt meg bekjent en meget seriøs samler.

Tycker tyvärr den liknar väldigt många av bilderna jag får fram när jag googlar "fake rolex 5517".

Tycker tyvärr den liknar väldigt många av bilderna jag får fram när jag googlar "fake rolex 5517".
Milsuben är tyvärr fake.
Boetten är helt fel, den har för tjocka kronskydd.
Tavlan och insertet ser skumma ut och timvisaren är för smal.

Ja, jeg ser nå at den dessverre ser noe shady ut.
Som en kjapp intro om MilSub fant jeg forøvrig denne artikkelen: http://doubleredseadweller.com/mil_sub.htm

Viserne kan være byttet ut med lignende Omega-visere, som nevnt i artikkelen. Crow Guards og kasse ser derimot merkelig ut.

Beklager at jeg postet bilder av klokken her på siden.

Nån som känner till nåt om den här?
Doxa Conquistador, märkning North Eagles på locket. Och vad har bling blinget på kronan för funktion, mer än det skulle vara snyggt?
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Tillbaka
Topp