Vet faktiskt inte? Tänkte söka lite imorgon men någon kanske vet?+1 @Aurum , har du någon bild på verket? Valjoux 22/23?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet faktiskt inte? Tänkte söka lite imorgon men någon kanske vet?+1 @Aurum , har du någon bild på verket? Valjoux 22/23?
HS8:an fick lämna till @Matts igår (stenhård en-in-en-ut princip på casa NA numera...) men en Omega WWW trillade in redan idag!
Omärkt baksida, vilka troligen gick till Australienska trupperna, har beställt utdrag ur Omega-arkivet, serienummer tyder på sept-okt 1945?
bättre skick än förväntat, mycket fin tavla utan de tråkiga färgsläppen i trycket man ofta ser, jämn och fin oförstörd matt, kanske skulle må bra av en re:lume på visarna, lite för stor krona kanske, spricka i glaset iofs, men åker nog strax på service ändå
SJUUUKT nöjd just nu
Rasande snygg!
En klockförsäljare i Malmö har haft likadana och han har uppger att dom är från Iraks flygvapen, han har även haft dam patek med Iraks vapen på tavlan.Om det finns folk kvar som kommer ihåg "liket" som Jens ägde så kan jag berätta att detta är den klockan.
Den tickar på fortfarande men får tyvärr inte så mycket handledstid som den borde få. Dock en väldigt smal och lättburen boett.
Har tyvärr inte så mycket mer info om klockan men borde försöka forska lite.
Se där. En Patek hade inte varit dumtEn klockförsäljare i Malmö har haft likadana och han har uppger att dom är från Iraks flygvapen, han har även haft dam patek med Iraks vapen på tavlan.
Min är från Irans flygvapen!En klockförsäljare i Malmö har haft likadana och han har uppger att dom är från Iraks flygvapen, han har även haft dam patek med Iraks vapen på tavlan.
Coolt! Du har arabisk text och din är betydligt mer välbehållen min. Kul att se fler titta framMin är från Irans flygvapen!
Coolt! ...om det är äkta. Har inte du någon mer info om klockan? Jag kan tyvärr inte hjälpa dig.Noen som har en formening om dette er ekte?
Det är the real deal Grattis.Noen som har en formening om dette er ekte?
Litt tidlig, men veldig sugen, takk, da gaar jeg igang og byr....Det är the real deal Grattis.
Kan vara att man applicerat lysmassa på sekundvisaren för att också få den att lysa. Det är ju trots allt en klocka använd i Vietnam så att den är upplockad från Malaysia är inget konstigt.Den er tilsalgs fra Malaisia, alarmbjeller ringer.... Har googlet litt rundt, men det kan stemme med boetten og verket. Undrer litt paa patina paa sekundviser?
Jag ser inga direkta varningssignaler kring klockan så jag hade inte varit särskilt orolig Snäll tanke, hoppas hon blir glad.Min fru er Thai, hennes far var i Queens Cobra regimentet som var frivillige i Vietnam. Hun husker han hadde en slik (eller Hamilton), derfor vil jeg gjerne kjoepe denne til henne. Takk,
Ser ut som det kan vara ett landeron 13 eller närbesläktat?Vet faktiskt inte? Tänkte söka lite imorgon men någon kanske vet?
Jag tänker Hahn-Landeron?Vet faktiskt inte? Tänkte söka lite imorgon men någon kanske vet?
Nja, tycker det ser ut som @eriksson850 lade upp rätt? Sitter iofs inte på datorn nu. Ett Hahn har jag i min andra emaljkronograf.Jag tänker Hahn-Landeron?
13 linjer?
Nja, tycker det ser ut som @eriksson850 lade upp rätt? Sitter iofs inte på datorn nu. Ett Hahn har jag i min andra emaljkronograf.