Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du som är superexpert på Candinosarna, vet du hur man tyder numret på baklocket under tre kronor? Jag tycker inte det verkar finns någon logik bakom siffrorna?
Nato förvisso men grön canvas åtminstone,
Två olika kronor så även tavlor.
SpännandeEn skön dinka på ingång..
Inget dyrt men väl en skön lite go'bit i form av en CWC W10 FatboySpännande
Inget dyrt men väl en skön lite go'bit i form av en CWC W10 Fatboy
Jo det kändes ju faktiskt värt att slänga ut en slant extra för det även om nu mitt ex egentligen är en Fatboy i medium size. Fatboy är modellerna från 80-82 men 83-tidigt 84 har oxå fetare case men inte riktigt lika höga.Fatboy är vassa!
Here we go. En del fingermerker, men graveringen vises vel greit.Superfina! I den här tråden är även baksidorna intressanta
Wow! Snyggt jobbat där.Here we go. En del fingermerker, men graveringen vises vel greit.
Lägg gärna upp bilder på framsidan och sidorna på klockorna.Takk for det @fc2
Sweet! Vilket M-nr? Har du ingen helbild?Well så här bra såg de inte ut genom plexit.
All lume intakt.
Sweet! Vilket M-nr? Har du ingen helbild?
Blir skoj att följa!Lugn. De kommer när den är servad och klar
Well så här bra såg de inte ut genom plexit.
All lume intakt.
HärligtWell så här bra såg de inte ut genom plexit.
All lume intakt.
Har gjort det samma! Min lyckades de t o m skicka tillbaka till avsändaren. Men det löste sig tillslut, tog en extra månad bara. Hoppas det löser sig för dig.Svurit hårt åt Royalmail o Postnord då jag ännu inte fått min CWC klocka..
Så himla surt bara när jag betalade för den den 12:e, blev skickad dan efter, hamnade på Heathrow den 16:e o sen bara borta....Har gjort det samma! Min lyckades de t o m skicka tillbaka till avsändaren. Men det löste sig tillslut, tog en extra månad bara. Hoppas det löser sig för dig.
Men hur gjorde ni då? För att reda ut härjan medan klockan var borta??Har gjort det samma! Min lyckades de t o m skicka tillbaka till avsändaren. Men det löste sig tillslut, tog en extra månad bara. Hoppas det löser sig för dig.
Min var ända till Sverige och vände. T o m till närmaste postkontor, eller vad det nu heter. Inte till utlämnings-stället utan där de sorterar. Där konstaterade de tydligen att mitt namn var borta från paketet (bort skavt) men adressen fanns kvar. De var då snabbare än blixten att skicka tillbaka till UK. Jag såg allt via spårningen på postnord och royalmail men det gick inte att stoppa att de skickade tillbaka. Postnord har nog aldrig varit så snabba!!! Hur som helst så kom paketet tillbaka till säljaren (seriös firma på eBay) efter två veckor. De kunde då konstatera att mitt namn mycket riktigt var borta från paketet och det skickade det på nytt. Hade klocka tre dagar senare.Men hur gjorde ni då? För att reda ut härjan medan klockan var borta??
Vem vet, vem vet!!!?Min teori är att Geiger/Müller mätaren gör utslag, så allt går i retur (sagt med ironi )
Svurit hårt åt Royalmail o Postnord då jag ännu inte fått min CWC klocka..
De va som 17 haha. Då blev ju klockan lite coolare egentligenSkickade en marathon issued till England en gång, efter ett år hittades den mitt i vintern i en buske på köparens tomt. Stendöd såklart (möglad tavla etc). Royalmail tyckte de inte gjort något fel, den blev levererad till adressen som den skulle... Postnord må va lite "roliga" ibland men 100ggr bättre iaf. Med det sagt så har jag lyckats med alla affärer från UK så det ska nog gå bra för dig tillslut, bättre köpa än skicka! Och jul etc gör sitt, lägg på en vecka skulle jag tro.
De va som 17 haha. Då blev ju klockan lite coolare egentligen
Jag har köpt en del straps från England i höstas o det tog typ 3 dar att få dom skickade via Royalmail. Det sjuka är även att jag fick hem straps igår skickade från Indonesien som var beställda o skickade 2 dar innan julafton!! Men det var hederliga UPS såklart
Jo den dyker nog upp nästa år men fan va surt det är att behöva vänta så här länge. Suck!
Den har inte lämnat UK men står att den är på Heathrow o klar för leverans till utlandet så jag antar att den ska sorteras för frakt till Sverige vilket ännu inte blivit av o då får den ju ett nytt nr likväl som den får ett svenskt nr när den skannas av i Sverige. Har tjatat på PostNord varje dag o dom tycker att det borde bli dags för säljaren att rapportera paketet som "missing". Men det måste ha gått 15 arbetsdar enligt Royalmail först. Suck!!!Min var ända till Sverige och vände. T o m till närmaste postkontor, eller vad det nu heter. Inte till utlämnings-stället utan där de sorterar. Där konstaterade de tydligen att mitt namn var borta från paketet (bort skavt) men adressen fanns kvar. De var då snabbare än blixten att skicka tillbaka till UK. Jag såg allt via spårningen på postnord och royalmail men det gick inte att stoppa att de skickade tillbaka. Postnord har nog aldrig varit så snabba!!! Hur som helst så kom paketet tillbaka till säljaren (seriös firma på eBay) efter två veckor. De kunde då konstatera att mitt namn mycket riktigt var borta från paketet och det skickade det på nytt. Hade klocka tre dagar senare.
Har din lämnat UK enligt spårningen? Jag spårade min både via royalmail och postnord (postnord på engelska också) uppgifterna som kom fram var lite olika detaljrika. Värt att prova kanske?
Jo jag valde ju just denna pga att det var en Fatboy o inte en vanlig G10.. Dock ska jag se till att alltid köpa med frakt via DHL eller UPS i fortsättningen..Det fanns typ bara boetten kvar, resten hade vittrats sönder och larver etc låg i klockan hehe
Surt vänta men värt det några extra dagar om den kommer fram bra