• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om militära klockor.....

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
steinhart-military-42-watches_1_.jpg

Vänta, vänta. Ned med högafflarna och facklorna. Jag tycker själv att de är riktigt fina. Vad tycker ni?
Njaa... Trivs inte riktigt med typsnittet och visarna, men de har onekligen ett eget uttryck (om jag nu inte missat något) vilket ju är mer än vad man kan säga om märkets övriga sortiment...;)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Måste ju bara lägga upp denna.. Inte vintage, men hoppas den får vara med.
1439410143355-2116809828.jpg

Allas vår Sjöö Sandström UTC Skydiver som är med Svenska flygvapnet och flyger runt i JAS 39 Gripen. Har inte något av orginalbanden på just nu dock.
(ber om ursäkt om denna redan finns i tråden)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Måste ju bara lägga upp denna.. Inte vintage, men hoppas den får vara med.
1439410143355-2116809828.jpg

Allas vår Sjöö Sandström UTC Skydiver som är med Svenska flygvapnet och flyger runt i JAS 39 Gripen. Har inte något av orginalbanden på just nu dock.
(ber om ursäkt om denna redan finns i tråden)
Nej, sluta nu. Vi är faktiskt i vintageavdelningen och det verkar inte som att din är en äkta militärklocka?
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Men ååååhhhh....vi hade ju pratat om det här! :)

Cool klocka iaf! Hkp är inte riktigt lika coolt som Viggen men nästan!
Haha, ja det var lång "kö" på denna och jag minns knappt vilka som var intresserade av den. Jag vet att den nya ägaren läser detta och han byter ur ganska ofta, så om du har tur kanske han kan sälja den till dig om några veckor :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Men ååååhhhh....vi hade ju pratat om det här! :)

Cool klocka iaf! Hkp är inte riktigt lika coolt som Viggen men nästan!

Haha, ja det var lång "kö" på denna och jag minns knappt vilka som var intresserade av den. Jag vet att den nya ägaren läser detta och han byter ur ganska ofta, så om du har tur kanske han kan sälja den till dig om några veckor :)

Men va fan @Vintage92!
Har för mig att @easy rider hade första tjing och jag var nummer 2?! :S

:)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Haha, ja det var lång "kö" på denna och jag minns knappt vilka som var intresserade av den. Jag vet att den nya ägaren läser detta och han byter ur ganska ofta, så om du har tur kanske han kan sälja den till dig om några veckor :)

Jag håller tummarna!

Har sporadiskt letat efter en sån där men de är inte helt lätthittade.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Haha, ja det var lång "kö" på denna och jag minns knappt vilka som var intresserade av den. Jag vet att den nya ägaren läser detta och han byter ur ganska ofta, så om du har tur kanske han kan sälja den till dig om några veckor :)

Nya ägaren kan skatta sig lycklig. Tror han var med och budade på denna klocka på Tradera.

Sorry för Bratten, missade att tråden ligger under vintage @Aurum
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Frågan är om den här platsar, den är stämplad så men vet inte om den använts "på riktigt" så att säga.


IMG_1083.JPG


Inside, there is a silver finished ETA 2824. Some Manta have an "R" and a 4 digits number engraved on the back. Some others have an engraving with "Certificat" and a serial number:
2.jpg


This is probably due to the fact that Breil divers watches were waterproof tested by Longines in Milan:
3.jpg
 

Mudfold

Cartier
Wow.. Satt här och snacka med en kollega om klockor när en annan, äldre kollega bakom berätta att han nyligen hittat två st Lemania TG 195 i sin sommar-städning hemma. Han köpte dem när A4 stängde ner och mob-förrådet hade en liten utförsäljning innan allt skeppades vidare till överskottsbolaget (när det faktiskt var överskottsbolaget)

Han betalade då 10:- styck. Hans haka hängde fan ner till golvet efter ja googlat lite åt honom :D
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Wow.. Satt här och snacka med en kollega om klockor när en annan, äldre kollega bakom berätta att han nyligen hittat två st Lemania TG 195 i sin sommar-städning hemma. Han köpte dem när A4 stängde ner och mob-förrådet hade en liten utförsäljning innan allt skeppades vidare till överskottsbolaget (när det faktiskt var överskottsbolaget)

Han betalade då 10:- styck. Hans haka hängde fan ner till golvet efter ja googlat lite åt honom :D
...och tydligen så låg de i korgar vid kassan på Överskottsbolaget för inte så mycket mer, ungefär som en påse tuggummi på Ica som man plockar på sig i förbifarten för att man är lite sugen.
:bawling:
 

Baloo

Omega
Hej!
Leter efter en militär klocka. Är just nu insnöad på de Jaeger Le Coultre brittiska armén hade under WWII och undrar hur ni fått tag på era? Säljs inte så mycket här på forumet och antar att dessa typer av klockor går i arv? Kollat lite på Ebay men kom gärna med flera tips. :) PMa gärna om ni har något ni tror kan va av intresse, öppen för allt
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hej!
Leter efter en militär klocka. Är just nu insnöad på de Jaeger Le Coultre brittiska armén hade under WWII och undrar hur ni fått tag på era? Säljs inte så mycket här på forumet och antar att dessa typer av klockor går i arv? Kollat lite på Ebay men kom gärna med flera tips. :) PMa gärna om ni har något ni tror kan va av intresse, öppen för allt
Hehe, jag är på den "andra sidan" är bara intresserad av klockor från det tredje riket ;)
 
Topp