wotan
Silver
Har du ngt roligt? Tyskarna gjorde allt bättreHehe, jag är på den "andra sidan" är bara intresserad av klockor från det tredje riket
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du ngt roligt? Tyskarna gjorde allt bättreHehe, jag är på den "andra sidan" är bara intresserad av klockor från det tredje riket
Tyvärr inte, men jag är sjukt intresserad av Laco Beobachtungs klockorna. De lämnades tydligen ut till tyska piloter i Luftwaffe innan takeoff, och samlades så in igen efter avslutat uppdrag pga att de var så värdefulla
Tja, jag är ju förutom klock intresset även helt nedsjunken i andra världskrigets historia.Har ett nyproducerat b-uhr från stowa.
Det stämmer att piloterna fick uret före och efter landning
PK förhindrar mig att säga det jag vill säga.
En dag ska jag äga en sån här..
Påtal om tyskt.. inte WWII iof.
PK förhindrar mig att säga det jag vill säga.
...och tydligen så låg de i korgar vid kassan på Överskottsbolaget för inte så mycket mer, ungefär som en påse tuggummi på Ica som man plockar på sig i förbifarten för att man är lite sugen.
Instämmer, intressant och kör PM. Jag är allt annat än PK!PK förhindrar mig att säga det jag vill säga.
När är detta? 50 eller 60-tal? Det är underbart att höra sådana här historier....och tydligen så låg de i korgar vid kassan på Överskottsbolaget för inte så mycket mer, ungefär som en påse tuggummi på Ica som man plockar på sig i förbifarten för att man är lite sugen.
Mycket ovanligt då de knappast förvarats på samma ställe om de använts.Tittar efter en militärklocka och undrar hur det ser ut med box, papper och cert? Verkar dessvärre inte vara speciellt vanligt...
Okej var väll som jag tänkte då... Men äkthetsintyg borde väl gå att fixa i efterhand?Mycket ovanligt då de knappast förvarats på samma ställe om de använts.
Ja, och typ extract from archive från tex Omega, JLC osv. Säger inte så mycket men man kan se vem som köpte, agenten eller slutkunden.Okej var väll som jag tänkte då... Men äkthetsintyg borde väl gå att fixa i efterhand?
Funderade på att skaffa till min men de sade inte så mycket och jlc är rätt dyra.Okej tur då det är just en JLC jag letar efter
Tror faktiskt att det är betydligt senare, skulle gissa på 80-tal. Undrar om det var @Fabian som berättade, stod och snackade om detta med en trevlig klockentusiast i Herr Judits monter på Antikmässan för några år sedan, vederbörande hade en Tg på armen...När är detta? 50 eller 60-tal? Det är underbart att höra sådana här historier.
Tror faktiskt att det är betydligt senare, skulle gissa på 80-tal. Undrar om det var @Fabian som berättade, stod och snackade om detta med en trevlig klockentusiast i Herr Judits monter på Antikmässan för några år sedan, vederbörande hade en Tg på armen...
Snygg den där, hovrade själv över köpknappen men blev distraherad av något annat... Coolt med den asymmetriska boetten. Grattis!Fick precis hem den här och är riktigt nöjd. Adanac från 86'. Sjukt krispig enligt mig själv. Det är något speciellt med att ha en klocka som varit i tjänst runt handleden.
Tackar! Skönt att man hann föreSnygg den där, hovrade själv över köpknappen men blev distraherad av något annat... Coolt med den asymmetriska boetten. Grattis!
De är stentuffa men skaffa ett RAF-nylonband. Sedan verkar dessa knappt vara använda, vet inte vad det beror på faktiskt.Fick precis hem den här och är riktigt nöjd. Adanac från 86'. Sjukt krispig enligt mig själv. Det är något speciellt med att ha en klocka som varit i tjänst runt handleden.
Canvas? Mått?Skaffat mig en Candino "Tre kronor", väldigt trevlig klocka
Vore kul med ett lite grovhugget brunt natoband till den, nån som har tips på ett sånt?