Ja, kanske canvas? Men, är mer inne på mörkbrunt läder.. 18mmCanvas? Mått?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, kanske canvas? Men, är mer inne på mörkbrunt läder.. 18mmCanvas? Mått?
Tror grönt cordura skulle vara perfekt. Själv körde jag på stingrocka. Skall du ha ett grövre skinnband utan vanlig söm tycker jag MJ leather här på forumet är duktig.Ja, kanske canvas? Men, är mer inne på mörkbrunt läder.. 18mm
Trevlig proveniens på denna ! Själv vill jag komma över en Laco, som Luftwaffe använde i sina dagar.Tjena, ja fick precis en tidig födelsedagspresent utav min mor. Det är min morfars gamla klocka han fick för tjänst i det militära, vet ej om klockan var med men han invigde Hälsingborgs hamn med en Alvis 6x6 amphibie vagn, har någon möjlighet att hitta foton på detta så kontakta gärna mig. Jag vill även fråga om ni har tips på någon som är vass på att serva gamla guld klockor, tack på förhand!
Nu till skönheten,
Jätte tacksam för hjälp
Tack! Ja tror jag läste någonstans att dom bara tillverkade 1500 ex utav just Lacos Waffe, rätta maj om ja har fel, men sicken graal att få fatt i Ja har funderat på deras nya replikor ett bra tag.Trevlig proveniens på denna ! Själv vill jag komma över en Laco, som Luftwaffe använde i sina dagar.
Det har jag med klockbroder ! De är grymma på fler sätt än den vanliga bemärkelsen.Tack! Ja tror jag läste någonstans att dom bara tillverkade 1500 ex utav just Lacos Waffe, rätta maj om ja har fel, men sicken graal att få fatt i Ja har funderat på deras nya replikor ett bra tag.
...men tyvärr obärbara de där stora B-uhren. Finns dock lite andra koola tyska ur om man är lagd åt det håller.Det har jag med klockbroder ! De är grymma på fler sätt än den vanliga bemärkelsen.
Ja, i vartfall 55 millimeters varianten kan jag tänka mig vore typ som att gå runt med en slimmad väckarklocka på armen....men tyvärr obärbara de där stora B-uhren. Finns dock lite andra koola tyska ur om man är lagd åt det håller.
Brunt skinnnato från @Singular (20mm)Skaffat mig en Candino "Tre kronor", väldigt trevlig klocka
Vore kul med ett lite grovhugget brunt natoband till den, nån som har tips på ett sånt?
det var snyggt! har ett liknande på nu.. var får man tag på dom där banden?
det var snyggt! har ett liknande på nu.. var får man tag på dom där banden?
Fin City! Är den märkt?Den andra militären , en City med plasten kvar på baksidan, Militariamässan i Sthm, för en billig peng, även en 3 kronor märkt rova följde med hem.
Måste ju bara lägga upp denna.. Inte vintage, men hoppas den får vara med.
Allas vår Sjöö Sandström UTC Skydiver som är med Svenska flygvapnet och flyger runt i JAS 39 Gripen. Har inte något av orginalbanden på just nu dock.
(ber om ursäkt om denna redan finns i tråden)
Ja märkt med tre kronor o serienummer, någon som har lite info ang CITY militärerna?Fin City! Är den märkt?
Häftig!!Kronmärkt BREITLING Kronograf ca 1972, troligt område Marinen Ubåt 70 talet, Tre kronor
Modell Long Playing
Cal Valjaux 7740
Märkt nr 40 på baksidan.
40 mm, stål, manuell, plexiglas, datum
Välkommen till samlingen!
Och ursäkta dagens bandval, var tvungen att prova matchningen mellan band och visare, och samtidigt lätta upp en mörk och regnig novemberfredag
Trevlig helg!
Med vänlig hälsning,
SjööSandström