Patron Ur.
Guld
Låneur 22 fick vara med att mycket försiktigt dra igång bastun
Trevlig helg!
Trevlig helg!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klassiker i våra kretsar, stentuff!Låneur 22 fick vara med att mycket försiktigt dra igång bastun
Trevlig helg!
Wow. Stort grattis, verkligen superball.Kronmärkt BREITLING Kronograf ca 1972, troligt område Marinen Ubåt 70 talet, Tre kronor
Modell Long Playing
Cal Valjaux 7740
Märkt nr 40 på baksidan.
40 mm, stål, manuell, plexiglas, datum
Välkommen till samlingen!
Och ursäkta dagens bandval, var tvungen att prova matchningen mellan band och visare, och samtidigt lätta upp en mörk och regnig novemberfredag
Trevlig helg!
Med vänlig hälsning,
SjööSandström
Grym. Vad har du för dokumentation på historiken?Kan visa denna, den är också rolig!
En Minerva Chronograph , kronmärkt såklart, med urverk VD712 och som har tjänstgjort i Flottan på HMS Älvsnabben
Vad är det för en klocka? Ser stenhård ut från sidan!Låneur 22 fick vara med att mycket försiktigt dra igång bastun
Trevlig helg!
Det är en Scubapro 500 AutomaticVad är det för en klocka? Ser stenhård ut från sidan!
Guldstjärnan är dinLongines?
Min första entry i tråden, min Lemania TG195.
Känslan av nyservat vintage är fantastisk, klockan är grym.
Älskar assymetrin på boettens sidor som kronskydden skapar
Tre kronor!
Schysst! Såg den där på Ebay innan du knep den!Sneak peak på mitt senaste köp, dröjer dock två veckor innan jag har den i handen.
Guldstjärna till den som gissar rätt på märket.
Kul att du fixat till den Hade nog fått lite hjärtknip om jag inte haft annat att trösta mig med idag!Min första entry i tråden, min Lemania TG195.
Känslan av nyservat vintage är fantastisk, klockan är grym.
Älskar assymetrin på boettens sidor som kronskydden skapar
Tre kronor!
40mm inkl. krona.Snygg! Vad är måtten på den?
Ubercharmig!Kul att du fixat till den Hade nog fått lite hjärtknip om jag inte haft annat att trösta mig med idag!
Ja, jag har letat efter en MN Longines rätt länge och eftersom de är rejält ovanliga så var det bara att slå.Schysst! Såg den där på Ebay innan du knep den!
Hänger på....
Snygg bild
Fler och bättre bilder tackMånga ur rullar in snabbt, alla Militära utom ett.....givetvis den modell större, men dock var Televerket på den tiden nästan likställt med försvarsmakten... Kronograferna från KA i Gtb ...Snart får jag tillbaka (förmodligen innan jul min som de kommer att bli "Everyday User" från urmakaren en Tg 195... Luftpistolen som ligger bakom är malplacerad då de är tysk 40tals picka, bakom den ligger en svensk Excellent från 40 50 talet i alla fall
Riktigt trevlig tavla och skön wabi på visarna, okej bruksslitage på boetten -mer än så vågar jag inte uttala mig om. Fin klocka! Klart den ska hem till Svedala!Hej militärur-intresserade!
Letat efter en Lemania 195 ganska länge nu och sprang på den här - vad säger nu om skicket? Säljaren vill ha 3k euro, men har inte ens börjat förhandla. Kliar i fingrarna att slå till - ser ni några varningstecken innan jag bringar den åter från utländsk ägo till handleden på en svensk fd kust-artillerist?