• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om militära klockor.....

Låneur 22 fick vara med att mycket försiktigt dra igång bastun
Trevlig helg!
image.jpg
 
Kronmärkt BREITLING Kronograf ca 1972, troligt område Marinen Ubåt 70 talet, Tre kronor
Modell Long Playing
Cal Valjaux 7740
Märkt nr 40 på baksidan.
40 mm, stål, manuell, plexiglas, datum
Välkommen till samlingen!
Och ursäkta dagens bandval, var tvungen att prova matchningen mellan band och visare, och samtidigt lätta upp en mörk och regnig novemberfredag :)
Trevlig helg!
IMG_2655.jpg


IMG_2658.jpg

Med vänlig hälsning,
SjööSandström
Wow. Stort grattis, verkligen superball.
 
image.jpg
Många ur rullar in snabbt, alla Militära utom ett.....givetvis den modell större, men dock var Televerket på den tiden nästan likställt med försvarsmakten... Kronograferna från KA i Gtb ...Snart får jag tillbaka (förmodligen innan jul min som de kommer att bli "Everyday User" från urmakaren en Tg 195... Luftpistolen som ligger bakom är malplacerad då de är tysk 40tals picka, bakom den ligger en svensk Excellent från 40 50 talet i alla fall:)
 
image.jpg
Många ur rullar in snabbt, alla Militära utom ett.....givetvis den modell större, men dock var Televerket på den tiden nästan likställt med försvarsmakten... Kronograferna från KA i Gtb ...Snart får jag tillbaka (förmodligen innan jul min som de kommer att bli "Everyday User" från urmakaren en Tg 195... Luftpistolen som ligger bakom är malplacerad då de är tysk 40tals picka, bakom den ligger en svensk Excellent från 40 50 talet i alla fall:)
Fler och bättre bilder tack ;)
Ser också fram mot bilder på din "vardagsklocka"!
 
Letade länge efter en militär klocka som skulle falla mig i smaken. Eftersom man är i marinen råkade man stöta på en Longines Admiral. Om den är militär mer än till namnet vet jag inte, kul om någon visste något!

hgQu1SU.jpg
 
Hej militärur-intresserade!
Letat efter en Lemania 195 ganska länge nu och sprang på den här - vad säger nu om skicket? Säljaren vill ha 3k euro, men har inte ens börjat förhandla. Kliar i fingrarna att slå till - ser ni några varningstecken innan jag bringar den åter från utländsk ägo till handleden på en svensk fd kust-artillerist?

BfyFY07.jpg

0800LN1.jpg

5PNhFuC.jpg


gqS2rAP.jpg
 
Senast ändrad:
Hej militärur-intresserade!
Letat efter en Lemania 195 ganska länge nu och sprang på den här - vad säger nu om skicket? Säljaren vill ha 3k euro, men har inte ens börjat förhandla. Kliar i fingrarna att slå till - ser ni några varningstecken innan jag bringar den åter från utländsk ägo till handleden på en svensk fd kust-artillerist?

BfyFY07.jpg

0800LN1.jpg

5PNhFuC.jpg


gqS2rAP.jpg
Riktigt trevlig tavla och skön wabi på visarna, okej bruksslitage på boetten -mer än så vågar jag inte uttala mig om. Fin klocka! Klart den ska hem till Svedala!

@hejo?
 
Tillbaka
Topp