rogart-63
Pandion
Precis QC-951 heter ser jag nu . Tackar.Denna, väl?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis QC-951 heter ser jag nu . Tackar.Denna, väl?
Nån som kan hjälpa mig . Minnet sviker. Seiko har en fyrkantig klocka eller ur . I silver . Men vad heter den. Inget armbandsklocka. Tror den användes i telegraf tjänst eller nåt. Nåt med Q tror jag . Har googlat men står still. Är en quartz klocka med nån speciell verk.
Tror ikke denne er vist her før:
Certina DS-3 PH1000M fra Australiens flåde.
Den troede den skulle nyde sit otium i ro og fred, men nej...
Kan du visa baksidan på klockan?
Så att vi får se graveringarna
Skulle snarare tro att det är en civil klocka. När man använde i fält behövde man mer skydd än så. Med det sagt var det nog folk som tog på lite allt möjligt om de ville ha tiden på handleden när det begav sig.Någon som har mer info om denna? Vad jag har googlat mig till så är det ett militärur från ca 1:a världskriget.
Är det kanske ”the missing link” mellan nyckeldragare och armbandsur?
Någon som har mer info om denna? Vad jag har googlat mig till så är det ett militärur från ca 1:a världskriget.
Är det kanske ”the missing link” mellan nyckeldragare och armbandsur?
Kan du bara komma på vad de kallas hade jag rekommenderat att söka upp ett från tradera/ebay.Riktigt cool!
Måste skaffa mig ett sånt band!
Nån som har koll vem som tillverkar idag?
Har sett annonser från en säljare från tidigare Jugoslavien som säljer nya på tradera eller eBay men hittar inte just nu.Riktigt cool!
Måste skaffa mig ett sånt band!
Nån som har koll vem som tillverkar idag?
Snyggt!Vann denna idag
Bättre bilder när den anländer
Jag hoppas på att få lite hjälp är med att avgöra huruvida denna Candino är av militär härkomst eller ej.
Det finns ju en del Candino från svenska armén men har oftast då tre kronor på bakboetten. Denna har ej några tre kronor men däremot ett modellnr 11105, samt det mest intressanta nämligen en tunn inristning där jag tror det står 10-84 AAA (lite osäker på de tre a:na).
När jag sökt på beteckningen samt *militär har det kommit upp träffar på någon garnison i Linköping. Kan det stämma? Någon som kan bekräfta eller dementera?
Jag har som avsikt att sälja klockan men vill veta om den har militär anknytning eller ej så det inte blir något fel i annonsbeskrivningen.
Med vänlig hälsning,
Hej!
Jag bedömer det som att det inte är en militär variant.
Om det skulle vara en militär variant så borde inristningen varit betydligt mer ordentligt gjord, samt djupare, så att det inte alltför lätt skall gå att putsa/polera bort.
Det ör min bedömning.
Hade jag bedömt att den var militär så hade jag redan kontaktat dig via pm och lagt ett bud
Mycket trevlig!Vann denna idag
Så snygg och clean. Exakt ngt jag sökerVann denna idag
Fortf till salu ? Måste kolla köp,och säljJag hoppas på att få lite hjälp är med att avgöra huruvida denna Candino är av militär härkomst eller ej.
Det finns ju en del Candino från svenska armén men har oftast då tre kronor på bakboetten. Denna har ej några tre kronor men däremot ett modellnr 11105, samt det mest intressanta nämligen en tunn inristning där jag tror det står 10-84 AAA (lite osäker på de tre a:na).
När jag sökt på beteckningen samt *militär har det kommit upp träffar på någon garnison i Linköping. Kan det stämma? Någon som kan bekräfta eller dementera?
Jag har som avsikt att sälja klockan men vill veta om den har militär anknytning eller ej så det inte blir något fel i annonsbeskrivningen.
Med vänlig hälsning,
Kolla dirty dozenSå snygg och clean. Exakt ngt jag söker
Fortf till salu ? Måste kolla köp,och sälj
B3LA / SK 60 minsann. Ovanligt med sån memorabilia. Vilken flottilj ?