Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte många som har "issued" G-Shocks men vet många anställda som köpt och använder dom i fält.Nån som vet vilka militära förband runt om i världen som rockar Casio DW-9052?
Snygg. Mycket läcker.Känns bra att få posta här igen
Issued City Cal ETA 2751.
Snygg! Hur blir den med en nitad länk? Har du provat?Känns bra att få posta här igen
Issued City Cal ETA 2751.
Har den fasta bandstift?Snygg! Hur blir den med en nitad länk? Har du provat?
Har den fasta bandstift?
Då lär man kunna få dit en sjysst länk som passar. Har kikat efter en men nöjt mig med min Candino. Jag gillar dom som har feta siffror. Väldigt fin!City har inte fasta bandstift.
Inte testat faktiskt! Kan smälla på en länk imorgon och ta en bild Snygg! Hur blir den med en nitad länk? Har du provat?
Gör så!Inte testat faktiskt! Kan smälla på en länk imorgon och ta en bild
Väldigt fin klocka och väldigt fin film!Sunday 15 September 11:06, - In the alert hut at Biggin Hill, a telephone rings...
Den största attacken mot London under andra världskriget skedde Söndagen den 15:e Sept 1940, för exakt 79 år sen. Efter att vädret hade varit dåligt under en längre period var det givet för Engelsmännen att attacken skulle komma nu. Tyskarna hade prioriterat London (”blitzen”) högre än att slå mot RAF:s flygfält de föregående veckorna, i tron att RAF var i princip utslaget.
Planeringen för invasionen av Storbritannien ”Unternehme Seelöwe/Operation Sjölejon” var i full gång. Men fokuset på London hade gett RAF lite tid att få in nya jaktplan och träna nya piloter och de stod relativt starka, överraskande starka för tyskarna, inför det kommande angreppet. Mycket hård motvind gjorde också att en del av de tyska jaktplanen i eskorten fick dåligt med soppa och var tvungna att vända innan bombplanen nått fram, vilket gjorde bombplanen till lättare mål för Hurricanes och Spitfires.
Attacken Söndagen den 15:e September 1940 blev ett totalt fiasko för Tyskarna och Operation Sjölejon fick skrinläggas av Hitler ett par dagar senare...
https://rarehistoricalphotos.com/battle-of-britain-rare-pictures-1940/
Min ”Battle of Britain” Ebel, issued RAF 1940
Boetten är ju typ blästrad, så kke blir lite konstigt med vanlig stållänk? Har du provat @Koppe?Snygg! Hur blir den med en nitad länk? Har du provat?
Fett! Aldrig sett en kronmärkt sådan.Rastar denna marina dykare idag:
Själv hade man den under sin GU för 100 år sedan. Men "issued" tror jag inte ngn försvarsmakt delar ut dom.Nån som vet vilka militära förband runt om i världen som rockar Casio DW-9052?
Kanske lite sent på't, men här finns en (liknande) nu:Riktigt cool!
Måste skaffa mig ett sånt band!
Nån som har koll vem som tillverkar idag?
Nån som vet vilka militära förband runt om i världen som rockar Casio DW-9052?