• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om MR-G - Värt det?

Burnman

Audemars
2-Faktor
Nu har min "nya" Mr. G landat! Ska prova att ladda den under en stark lampa och be en bön om att den vaknar så småningom... Har dock ytterligare ett problem - länken är för kort och länkbitarna som togs bort kastades av säljaren tillsammans med lådan. Jag vet, irriterande men inget jag kan göra åt. Vet någon om det går att få tag på länkbitar till denna? Tror att jag behöver minst två. Tips, någon?
20190217_140531.jpg
Hur gick det här då? Fick du tag i länkbitar? Och framförallt, fick du liv i dinkan???
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Hur gick det här då? Fick du tag i länkbitar? Och framförallt, fick du liv i dinkan???
Ja, allt gick bra! Han jag köpte den av hittade de saknade länkbitarna i någon låda och skickade dem till mig och efter att ha legat under en lampa på laddning över natten så hoppade klockan igång. Hade den ett tag men kände att den var litet för stor för mig så jag sålde den och en annan klocka till förmån för en Seiko SLA021 som jag stortrivs med. Slutet gott, allting gott m.a.o. :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
På temat färgade lysmassor, någon som har en med röd lysmassa? Jag vill minnas att just rött är extra lämpligt i mörker, både för att det syns bra och är vilsamt för ögonen.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Kanske hade den en vecka eller två :) Bättre att @S.L ger ett utlåtande. Men absolut, svinbra klocka om man köper den till rätt pris!
Grym klocka för pengarna. Just MRG-G1000 modellerna handlas ju ofta i nivåer som gör de väldigt attraktiva i min värld iaf. Saknar BT dock ifall det är viktigt och läsbarheten är inte helt enkelt för de med lite mer slitna ögon.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Grym klocka för pengarna. Just MRG-G1000 modellerna handlas ju ofta i nivåer som gör de väldigt attraktiva i min värld iaf. Saknar BT dock ifall det är viktigt och läsbarheten är inte helt enkelt för de med lite mer slitna ögon.

MRG får en att känna sig gammal.
Vissa märkningar ser jag inte ens på G2000.
Enligt manualen ska bokstäverna p och n finnas på tavlan. Letade frenetiskt men såg dessa ej förrän jag postade en närbild på klockan här på ks.
AM och PM märkningen är också för yngre ögon..
 
Topp