Ha ha, lugn och finNyligen ommålad, men det visste du nog redan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ha ha, lugn och finNyligen ommålad, men det visste du nog redan.
Vet inte vad du finner roande, men det framgår aldrig i annonserna vad det är.Ha ha, lugn och fin
Nej, det är väl nästan inga av dessa som har gjorts av originaltillverkaren men gillar man klockan så spelar det inte så stor roll.Vet inte vad du finner roande, men det framgår aldrig i annonserna vad det är.
Löjlig du är, ser inte ens ett spår av argsinthet här ovan. Ska vi däremot återgå till klockor är det tyvärr många GP-märkta ur som är tillverkade av GP.Nej, det är väl nästan inga av dessa som har gjorts av originaltillverkaren men gillar man klockan så spelar det inte så stor roll.
Jag tycker du är ganska roande, så arg, så väldigt arg...
Nej, men det är en bayard och dom brukar dyka upp på eBay med gärna mellanrum. Det är kul med pappersurtavla...
Trist med även Musse måste gå vidare ibland... R.I.PGer lite heads up här om någon är sugen på min Musse, blir nog annons snart om jag orkar knåpa ihop en.
Nej, tyvärr inte, men han är ju en av dom första tecknade kararaktärerna. Men @Aurum kanske vet mer?Någon som vet det historiska svaret till varför musse pigg är så populärt bland schweiziska klockor?
Nej, tyvärr inte, men han är ju en av dom första tecknade kararaktärerna. Men @Aurum kanske vet mer?
Edit: hittade denna http://blog.watchdoctor.biz/2017/06/05/history-of-the-mickey-mouse-watch/
Skulle tippa på att det är Disney som pumpat in pengar i klockindustrin för att få sin karaktär tryckt på tavlorna hos dom olika tillverkarna. Musse Pigg är ju trots allt en populär karaktär.Hmm ja det gå lite mer ljus på saken. Men tänker mig mer varför det är så populärt och inte alls ovanligt att se musse på Rolex/AP/Omega klockor. Jag menar någonstans måste Apple fått intrycket av att de skulle skaffa en musse-tavla också för att det blev "a thing" någon gång.
Jo så kan det vara men det måste också finnas en marknad för det. Personligen tycker jag det är skit fult med en tecknad karaktär på en DJ-tavla eller RO-tavla. Men antar det alltid finns dom som vill sticka ut.Skulle tippa på att det är Disney som pumpat in pengar i klockindustrin för att få sin karaktär tryckt på tavlorna hos dom olika tillverkarna. Musse Pigg är ju trots allt en populär karaktär.
Haha. Jag såg den också men ville helst undvika den pajasen. Får väl genomlida videon för att försöka hitta svar.Googlade lite och hittade archies syn på saken...
Ha ha, eller lol som ungdomarna säger...
Ska väl ärligt säga att jag orkade i typ 5 min...Haha. Jag såg den också men ville helst undvika den pajasen. Får väl genomlida videon för att försöka hitta svar.
Han gav inga vettiga svar, så oförväntat.Ska väl ärligt säga att jag orkade i typ 5 min...
Han gav inga vettiga svar, så oförväntat.![]()
Finns inte så många? Enda kända jag kommer på är Ingersoll och Timex? De flesta är gjorda i efterhand för att det är en känd seriefigur från Disney.Någon som vet det historiska svaret till varför musse pigg är så populärt bland schweiziska klockor?
Vaa.. Archie är ju skitskoj! Älskar hans videosSka väl ärligt säga att jag orkade i typ 5 min...
Förstår det!Tack,
jag tror det jag har inte sett fler iaf, finns en köpes annons ute för en tavla.
jag gillarn verkligen!
Grym!äkta disney Musse klocka..
![]()