Ja fast den gladaste tavlan är ju dinDu har säkert rätt, kul när fötterna går genom ringarna. Jag gillar verkligen den där tavlan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja fast den gladaste tavlan är ju dinDu har säkert rätt, kul när fötterna går genom ringarna. Jag gillar verkligen den där tavlan
Ja, varför inte, kan ju vara en bra anledning att åka till England ocksåKan ju fråga om dom kan ta en panna eller nått halvvägs?
TackJa fast den gladaste tavlan är ju din![]()
Får ge dom bollen iaf så får vi se,Ja, varför inte, kan ju vara en bra anledning att åka till England också
Det låter ju rimligare med daytona är ju förbannat kul med MusseFår ge dom bollen iaf så får vi se,
Har ju fått en quote på 75k, begagnad sub med Musse tavla, rätt sliten dock
Kul, Musse är en av få klockor som folk brukar kommentera så testa den på jobbet ibland. Man blir ju glad av dom och andra också eftersom dom ser den och frågar en massaNumera DotternsMusse Pigg... Inköpt på Disneyland Florida av mig 1995... Första batteribytet för två veckor sedan, den överlevde 23 år i dvala.![]()
Dessutom LE! Förmodligen en M. Pigg / Newman.Numera DotternsMusse Pigg... Inköpt på Disneyland Florida av mig 1995... Första batteribytet för två veckor sedan, den överlevde 23 år i dvala.![]()
Ännu bättre!Dessutom LE! Förmodligen en M. Pigg / Newman.
Den var ju brutalNumera DotternsMusse Pigg... Inköpt på Disneyland Florida av mig 1995... Första batteribytet för två veckor sedan, den överlevde 23 år i dvala.![]()
Ja den är fin....vi ska se vad vi kan pula ihopDet låter ju rimligare med daytona är ju förbannat kul med Musse
Absolut, tycker vi tar Disney familjen och kanske snobben också!?En liten fråga, räknar vi in långben bland "musse" klockorna......håller på med ett litet projekt =)
Eller samma som tidigare, men det har tagit skruv nu
ha ha, underbart!! kul med en nörd till, vi kommer att bli bra vänner du och jag!Utmärkt då får jag vara med i fortsättningen också
Jo så här ligger det till:
Efter som jag inte riktigt hittade precis min "Sweetspot" till salu inom området musseklockor så håller jag på att fila igång ett eget projekt.
-Det kommer bli Sub baserat
-Det kommer inte vara AM delar
-Just nu har jag skissat upp det i photoshop
-Har lagt ut för offerter om var man kan få det gjort och diskuterar detta just nu.
-Jag kommer inte lägga ut någon teaser än, då det är så jäkla coolt att jag blir lite orolig.
Pros:
-Jag får det jag behöver
-På en klocka jag vill ha och kommer använda mycket
-Det kan bli skapligt billigt
Cons:
-Det kan bli jäkligt dyrt
-Det är svårt att hitta kvalitet
Så kontentan blir att mycket av priset styrs ju av Subens inköpspris. Givetvis blir den inte ny, men lägger man pengar på modden så får det inte vara skit heller.
Nu kan man väl säga att spannet är någonstans mellan 45-75k så minst hela arbetskostnaden går att jobba in där.
Och ur ett service perspektiv så lär jag nog ta en service samtidigt om den är äldre.
Men där i ligger nog knäck frågan att välja en lagom sub
Och anledningen att jag frågade om hela "musse" familjen ingår....beror på att när jag satt och provade olika configs så hittade jag en så jäkla perfekt långben....som bara satt som en smäck. Så nu är frågan om det ska bli långben och musse tillsammans på en tavla...eller om det blir för rörigt?
Men lugn bara lugn, ni kommer få ge er input snart
Uppdates vill follow
Haha ja det är ju du som "sabbat" mig....ha ha, underbart!! kul med en nörd till, vi kommer att bli bra vänner du och jag!
ha haHaha ja det är ju du som "sabbat" mig....Behövdes bara att du visade din musse en endaste gång för mig i vad gör du och din klocka tråden
Men det är jag tacksam för....jag var bitter förut....nu är jag bara glad
Lätt, det är jag helt övertygad om![]()
Den är riktigt härlig dendär, man blir liksom glad av denHan håller mig fortfarande sällskap!
![]()
Jag har en äldre milgaussvisare också men jag gillarn. Den blir liksom lite gladare. Men jag också lite mer extrem?!Den är riktigt härlig dendär, man blir liksom glad av dentror dock den hade passat bättre med en annan sekundvisare!
Smaksak såklartJag har en äldre milgaussvisare också men jag gillarn. Den blir liksom lite gladare. Men jag också lite mer extrem?!
den kommer nog på såsoming om, det är dom tim och minutvisarna jag använder. Till den här sekundvisaren ska det vara moderna visare med lume men jag tycker det såg bättre ut med mera 1977 år standard.Smaksak såklarttror gamla milgauss visaren hade passat bra!
Men daytonan är rak AM dial va?
Ja fy bubblan det där är inget roligt![]()
![]()
Både tavlan och ringen är såklart AM, du ser ju hur taskig finish det är.
Förbannat spännande. Behövs mer Musse i värden!Ja fy bubblan det där är inget roligt
Jag håller på med ett litet projekt på en sub, med print på original tavlan, känns betydligt roligare![]()
Grym!! Stort grattis. Välkommen ombord! får köra en Musse GTG när vi blir fler!I dag kom "så länge" Musse klockan, en Seiko modd som får gå som beater ett tag och höja glädjen
![]()
Tack och bockGrym!! Stort grattis. Välkommen ombord! får köra en Musse GTG när vi blir fler!
Kan ju omöjligen vara en lyckligare tillställning!!Tack och bock
Ja det måste vi göra....tänk dig glädjen på en sån GTG![]()