Varför använder du inte den? Grym ju, allt blir roligare med Musse, tänk på alla tjejer du får chansen att prata med...Vad tror ni om denna? Pappa vann den från Kalle Anka tidningen runt 1980.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför använder du inte den? Grym ju, allt blir roligare med Musse, tänk på alla tjejer du får chansen att prata med...Vad tror ni om denna? Pappa vann den från Kalle Anka tidningen runt 1980.![]()
äkta disney Musse klocka..
![]()
Det är nog inget "märke" , köpt på Disneyland för typ 400sek eller nåt...Snygg! Vad är det för märke?
Det är nog inget "märke" , köpt på Disneyland för typ 400sek eller nåt...
Den kommer stannaOk, hojta till om du vill sälja![]()
Vad är de för märke och modell?Jo det finns, men jag har inte köpt någon ännu, men frugans har hans armar som visare![]()
Det är en Rolex 1500 boett och en aftermarket tavla med ett ETA 2824-2 verk och milguass visare i 2 olika generationer, modd alla margarinkungenVad är de för märke och modell?
Okej, den var häftigDet är en Rolex 1500 boett och en aftermarket tavla med ett ETA 2824-2 verk och milguass visare i 2 olika generationer, modd alla margarinkungen
Den här var ju också grymDenna var så jävla kool! Kommer nog skaffa en igen ganska snart!
![]()
Sen jag såg den i vad gör du och din klocka tråden för ett tag sedan och insåg hur glad en Musse pigg Rolex gör mig så har jag inte kunnat sluta tänka på detJaha, Musse pigg på vänstern så bumpelebump
![]()
Underbart!Sen jag såg den i vad gör du och din klocka tråden för ett tag sedan och insåg hur glad en Musse pigg Rolex gör mig så har jag inte kunnat sluta tänka på det
Jag måste ha en....och frågan blir ju bra hur. Jag vill inte ha en after market dial, så jag tänkte faktiskt köpa en sub, och få original tavlan målad (med Musse då)
Mmm jag ska suga på det lite till....men snart kan man ju inte vänta längre![]()
Ja det är tamej tusan helt underbart.Underbart!
Det är svårt att gå runt och sura med Musse på armen. Tom tunnelbanans rulltrappor är trevliga helt plötsligt.
Återkom mes bilder sen
Och trevliga visare också! Bara att slå till!Ja det är tamej tusan helt underbart.
Jag blev även sjukt sugen på denna där han lutar mot 9, tror man kan komma undan med original tavla där....lånad bild
![]()
Verkligen trevlig! Var köpte du den? Jag har letat efter en nodding head periodvis men under många år!Här kommer en bild på min Musse Pigg klocka som är modellen med en nodding head:
![]()
Här är en gif på huvudrörelsen (18000 VPH):
![]()
https://www.chrono24.com/se/rolex/r...6520--id7754537.htm?SETLANG=se_SE&SETCURR=SEKJa det är tamej tusan helt underbart.
Jag blev även sjukt sugen på denna där han lutar mot 9, tror man kan komma undan med original tavla där....lånad bild
![]()
Verkligen trevlig! Var köpte du den? Jag har letat efter en nodding head periodvis men under många år!
Kul klocka och välkommen till Musse tråden!
Oj. Vad roligt! Ska leta vidare, hoppas ni kommer att trivas tillsammns. Posta lite bilder när du använder den så kanske vi blir fler Musse nördar här!?Tack! Jag köpte den för två veckor sedan från http://talkingantiques.co.uk/ och den kom hem igår. Det var lite knepigt att få tag på säljaren och klockan beskrevs som "working but not timed", utan bilder på urverkets skick. En fungerande modell från ebay har varit svårt att hitta de senaste månaderna i EU så jag beställde hem den ändå och det visade sig att den håller tiden perfekt!
Ja den daytonan blir man glad av
Jag är osäker, men antagligen är det väl en after market tavla? Vore intressant att veta vad den kostar?Men daytonan är rak AM dial va?
Det får vi veta snart...för jag blev så taggad att jag frågadeJag är osäker, men antagligen är det väl en after market tavla? Vore intressant att veta vad den kostar?
Fan vad spännande! Kostar dom 118000kr nya eller är det mer?Det får vi veta snart...för jag blev så taggad att jag frågade![]()
Nått i den stilen, 149k vill dom haFan vad spännande! Kostar dom 118000kr nya eller är det mer?
Hm, ja det är det ju värt om det inte påverkar din ekonomi på kort siktNått i den stilen, 149k vill dom ha![]()
Så jag tror att man skulle tjäna på att sourca en begagnad, och leja jobbet. Tavlan är typ 1500kr tror jagFan vad spännande! Kostar dom 118000kr nya eller är det mer?
Kan ju fråga om dom kan ta en panna eller nått halvvägs?Hm, ja det är det ju värt om det inte påverkar din ekonomi på kort sikt
Du har säkert rätt, kul när fötterna går genom ringarna. Jag gillar verkligen den där tavlanSå jag tror att man skulle tjäna på att sourca en begagnad, och leja jobbet. Tavlan är typ 1500kr tror jag