• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Musse Piggklockor (inkl övriga tecknade figurer)

Vad tror ni om denna? Pappa vann den från Kalle Anka tidningen runt 1980.
IMG_3146.JPG
Varför använder du inte den? Grym ju, allt blir roligare med Musse, tänk på alla tjejer du får chansen att prata med...

Jaha, Musse pigg på vänstern så bumpelebump
7E589A94-52CC-4366-93DE-F833E2524646.jpeg
Sen jag såg den i vad gör du och din klocka tråden för ett tag sedan och insåg hur glad en Musse pigg Rolex gör mig så har jag inte kunnat sluta tänka på det :)
Jag måste ha en....och frågan blir ju bra hur. Jag vill inte ha en after market dial, så jag tänkte faktiskt köpa en sub, och få original tavlan målad (med Musse då)
Mmm jag ska suga på det lite till....men snart kan man ju inte vänta längre :)

Sen jag såg den i vad gör du och din klocka tråden för ett tag sedan och insåg hur glad en Musse pigg Rolex gör mig så har jag inte kunnat sluta tänka på det :)
Jag måste ha en....och frågan blir ju bra hur. Jag vill inte ha en after market dial, så jag tänkte faktiskt köpa en sub, och få original tavlan målad (med Musse då)
Mmm jag ska suga på det lite till....men snart kan man ju inte vänta längre :)
Underbart!
Det är svårt att gå runt och sura med Musse på armen. Tom tunnelbanans rulltrappor är trevliga helt plötsligt.

Återkom mes bilder sen

Verkligen trevlig! Var köpte du den? Jag har letat efter en nodding head periodvis men under många år!
Kul klocka och välkommen till Musse tråden!

Tack! Jag köpte den för två veckor sedan från http://talkingantiques.co.uk/ och den kom hem igår. Det var lite knepigt att få tag på säljaren och klockan beskrevs som "working but not timed", utan bilder på urverkets skick. En fungerande modell från ebay har varit svårt att hitta de senaste månaderna i EU så jag beställde hem den ändå och det visade sig att den håller tiden perfekt!

Tack! Jag köpte den för två veckor sedan från http://talkingantiques.co.uk/ och den kom hem igår. Det var lite knepigt att få tag på säljaren och klockan beskrevs som "working but not timed", utan bilder på urverkets skick. En fungerande modell från ebay har varit svårt att hitta de senaste månaderna i EU så jag beställde hem den ändå och det visade sig att den håller tiden perfekt!
Oj. Vad roligt! Ska leta vidare, hoppas ni kommer att trivas tillsammns. Posta lite bilder när du använder den så kanske vi blir fler Musse nördar här!?

Tillbaka
Topp