• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Netflix >>>>>>>>>

Jockinho

Patek
2-Faktor
Orkar inte scrolla igenom allt men jösses vad bra "Bron" är. Känns som "Se7en" fast i serieform och på svenska/danska.

Vill gärna tillägga att jag aldrig varit något fan av varken filmer eller serier som är på Svenska (självklart finns det undantag), detta håller dock väldigt väldigt hög kvalité.
Känns faktiskt ganska ok att betala skattepengar samt pengar till Radiotjänst efter att ha sett "Bron" :)

Säsong 1 och 2 finns på Netflix, resten finns på Svtplay.

Samma här, gillar inte svenskt överdrivet mkt men bron är ruggigt bra. Dock inte sett säsong ett konstigt nog. Men allt är välskrivet, spännande och känns inte alls långdraget utan bara längtan (jämför med modus i tv4) :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vad ni inte ska göra är att se senaste Herculesfilm, det var 1 1/2h bortkastad tid, snsbbspolade sista 20 :D

En hyfsad serie är magic city, men med risk för spoiler slutar abrupt (då den ej blev förlängd) men säsong 1 är helt ok!
Även house of lies är helt ok, bra att strötitta på då de är korta avsnitt.
 

Yo-han

Troll probationary
Det här måste vara den dummaste tråden i mannaminne?
Netflix har väl typ 10 exclusives? Dom kan man kanske diskutera?
Har du sett mad men? Ja den är bra? Har du sett annan random skit efter alla andra? Ja, den är bra.. Jeesus.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
House of Lies är en rätt kul serie. Riktigt underhållande med mycket sex.. Kan rekommendera. Varje avsnitt är ganska korta (28min) så det passar bra för de som inte orkar med långa avsnittar..
 

Greven

Audemars
Nu har jag sett klart på Bron. Grymt bra.
Så vad ska jag se nu?
Kan tipsa dig om vad du absolut INTE skall se och det är "The Ridiculous 6". Ingen serie i och för sig, utan en film som jag ångrar att jag såg. Adam Sandler är väl inte känd för att göra guld-rullar men detta är århundradets bottennapp. Undvik den och spara 1 timme och 59 minuter av ditt liv. ;)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag såg precis deras nylansering i slidern som rullar på hemsidan & kan nu efter tre timmars tittande starkt rekommendera den.

Crackling Birchwood from fireplace for your home

He he.

Kan tipsa dig om vad du absolut INTE skall se och det är "The Ridiculous 6". Ingen serie i och för sig, utan en film som jag ångrar att jag såg. Adam Sandler är väl inte känd för att göra guld-rullar men detta är århundradets bottennapp. Undvik den och spara 1 timme och 59 minuter av ditt liv. ;)

Hehe, tack! Adam Sandler undviker jag alltid oavsett!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som möjligen har något bra komeditips? (Film)?

Gällande serier, så gillar jag:

Californication, Suits, Bron, Oz, White Collar, House of Lies, säkert någon mer.

Jag har försökt komma in i Breaking Bad, House of Cards, Sons of Anarchy, Game of Thrones (alltså serier alla lovordar) men de är tråkiga för mig.

Så någon som har något tips utifrån ovan kriterier?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Någon som möjligen har något bra komeditips? (Film)?

Gällande serier, så gillar jag:

Californication, Suits, Bron, Oz, White Collar, House of Lies, säkert någon mer.

Jag har försökt komma in i Breaking Bad, House of Cards, Sons of Anarchy, Game of Thrones (alltså serier alla lovordar) men de är tråkiga för mig.

Så någon som har något tips utifrån ovan kriterier?
Entourage? Har du inte sett den borde du helt klart göra det.
 

Måberg

Panerai
Netflix är livsfarligt, "bara ett avsnitt till..." så är klockan plötsligt alldeles för mycket!
Plöjde hur som första säsongen av "Gotham" senast. Pendlade mellan riktigt bra och ljummet.
 
Tips, making a murderer!
Den är oroväckande spännande
image.jpeg
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag har försökt komma in i Breaking Bad, House of Cards, Sons of Anarchy, Game of Thrones (alltså serier alla lovordar) men de är tråkiga för mig.
Du räknar upp 3 av de bästa serierna någonsin. Ge dem ett par avsnitt till :woot:

Fargo 1 och 2, True Detective 1 (S2 sög) går visserligen på HBO men är värda 79:-

Själv ska jag kolla Making a Murderer efter tipsen ovan! :)
 
Topp